Milyen lehetőségeim vannak panasztételre egy biztosítóval szemben a PSZÁF-on kívül? Esetleg van értelme ügyvédet keresni, jogi útra vinni? (tudásbázis)
Gyakorlatban úgy működik, hogy az ügyfél panasz beérkezik a PSZÁF-hoz, a pszáf elküldi a pénzintézetnek, ahol kivizsgálják a panaszt, majd a választ megírják a pszáfnak, és ők ugyanezt a választ küldik el az ügyfélnek. Tehát nem vizsgálnak, ha a pénzintézet azt mondja nem jogos a követelésed, akkor elfogadják.
Remélem nem minden esetben van ez így!
Fú, nagyon durva... Persze, hogy nem tartják jogosnak a reklamációdat... Csak monjuk abba nem gondolnak bele, hogy a szüleid nem hülyék, és ha tudják előre, hog a befizetett összeg felét sem látják viszont, akkor inkább otthon a malacperselybe dobálták volna a pénzt?:S
Kíváncsi vagyok én is, hogy mi lesz, és természetesen drukkolok nektek!
Én bankban dolgoztam sok-sok évet, és most is ott vagyok csak informatikai vonalon. Meg volt nekem is pszáfnak felé panaszom....
Én a banki gyakorlatot írtam le és azt, amit az én panaszommal kapcsolatban tapasztaltam. Remélem veled nem így fog történni!!!!!
Szia!
Én figyelem, hogy történik e valami:)
Remélem pozitív vége lesz az ügynek!
Sajnos a PSZÁF annyit tesz (általában), hogy elküldi a Biztosítónak a leveledet kivizsgálásra, a Biztosító visszaküldi, hogy nem jogos az igényetek, és ezt fogja elküldeni részedre. Ők nem mennek ki személyesen kivizsgálni sajnos.
Szia!
Remélem sikered lesz:)
Majd jelezz vissza mit értél el!
Sok sikert!!!
Szia Írisz!
Köszi, Őket is megfogom keresni, ha a biztosítónál nem tudunk elérni semmit. Most válaszolt a levelemre egy szakértő, és lehet, hogy Ő majd tud segíteni. Egyébként ez a szolgáltatás nem csak halál esetén fizet. A szüleimnek nics más papírjuk, csak egy biztosítási ajánlat, és egy kötvény. A többi a biztosítónál van, ha van.......Majd meglátjuk. Én rajta vagyok a témán, ezt az összeget nem fogadjuk el, az biztos!
Szia!
A biztosítási szerződésben mi van szolgáltatásként?
A szolgáltatás lehet halál esetén, lejáratkor, stb. Ezt kell elsőre megnézni.
Biztosításokkal kapcsolatban én úgy tudom, hogy nem a PSZÁF-hoz kell menni, hanem a Biztosító társaságok felügyeletéhez. Sajnos, ha a szerződésben egyértelműen benne van, hogy csak halál esetén fizet, akkor nincs mit tenni. Ha lejáratkor is van szolgáltatás, akkor valami alapján történik ez is (hivatkoznak rá).
Ja, még egy. A PSZÁF honlapján is van lehetőség bepanaszolni őket; bár ugyanezt levélben is megteheted:P Tényleg az a lényeg, hogy szedd össze az összes papírt, amit kaptál tőlük...
Én a helyedben több vonalon is elindítanám a dolgot; PSZÁF és rákeresnék, hogy a lakóhelyeden hol van ingyenes jogtanácsadás...
Csak én nem értek hozzá, max. a véleményem tudom megosztani veled...
Vannak ilyen netes oldalak, a homár is ilyen, ahová beírod a történeted-rengeteg ilyen van...
Egy jogászt mindenképp keress fel, az összes papírral (szerződéssel, levelekkel), hogy ő mit mond... Úúúúgy utálom, amikor hülyére veszik az embert a "szolgáltatók"!
Úgy látszik, nem ír neked senki:( Pedig szerintem nem csak a szüleid jártak így!
Én nem értek a jogi/biztosítós dolgokhoz, de szokott lenni ingyenes jogi tanácsadás, elvileg minden nagyobb településen. Keresd fel az ügyvédet, meséld el neki, mert ez pofátlanság!
(Bár azt nem tudom, értek-e el vmit; pár évvel ezelőtt az OTP csinált olyat, hogy extra magas kamatra adott személyi kölcsönt, PSZÁF megbüntette őket- akiket érintett, azoknak jóváírtak 15-30000Ft-ot, az összeg nagyságától függően azt hiszem; de kb. ennyi volt...)
kérdés
Milyen lehetőségeim vannak panasz tételre egy biztosítóval szemben a PSZÁF-on kívül? Esetleg van értelme ügyvédet keresni, és jogi útra vinni az ügyet?
A problémám a következő:
Szüleim 7 évvel ezelőtt jelzáloghitelt vettek fel az Erste Bank-nál, amihez a igényléskor biztosítéknak egy életbiztosítást kellett kötni az édesapám nevére. Ennek a lejárata most jött el, hála istennek az édesapám 65 évesen is jó egészségnek örvend. A biztosítás halál esetén fizetett volna komoly összeget, de a szerződésben a lejáratkori várható összegről semmi nem szerepel.
Körülbelül 4 évvel ezelőtt ezt a jelzáloghitelt a szüleim visszafizették, és megszűnt a hiteltartozásuk. Akkor azt javasolták, hogy az életbiztosítást ne szűntessék meg, mert a lejárat után majd jó összeget fognak kapni. A biztosító minden évben küldte a levelet, amiben a jobb hozam érdekében a havi összeg emelését javasolták a szüleimnek, amit Ők persze meg is tettek, és az emelt összeget fizették tovább. Hozzáteszem mindketten alacsony nyugdíjjal rendelkező kisnyugdíjasok, ez az összeg volt, amit nagy nehezen kispóroltak havonta!!!
Most, a lejárat előtt kaptak a szüleim egy levelet, amelyben az szerepelt, hogy a a "pénzalap" összege 240.000 ft, amit persze nem értettek, ugyanis az évek során az összeg amit befizettek megközelíti a 600.000 ft-ot. Erre a levélre válaszul az ügyfélszolgálatra írtunk egy e-mailt, amiben a levél magyarázatát kértük, bízva abban, hogy NEM EZT 240.000 ft-os összeget akarják nekik kifizetni. Erre ezt a magyarázatot kapták, hogy a kezelési költség, és a kockázati tényezők elvitték ennek a pénznek a nagy részét, és persze a hozam nagy részét is.
A tényállás tehát az, hogy még azt az összeget sem kapják vissza az életbiztosításukból, amit befizettek, nem hogy még esetleg valami hozam is került volna hozzá plusz pénzként. Most szerintem is teljesen jogosan becsapva érzik magukat, erről a kezelési költség dologról és kockázati tényezőkről senki nem beszélt nekik, a 7 év folyamán egyszer sem tájékoztatták Őket ezekről a dolgokról. Sőt, amikor visszafizették a tartozásukat, akkor sem mondták nekik, hogy mivel már nem szükséges a biztosítást fizetniük, - mivel már nincs az Erste Bank felé tartozásuk,- ne is fizessék tovább, mert az életbiztosításuknak nincs semmi nyeresége, és nem érdemes. Más életbiztosításos lehetőséget sem ajánlottak nekik e helyett a kedvezőtlen befektetési forma helyett, így az eltelt veszteséges 4 év után még további 3 évig fizették hiába be a pénzüket.
Úgy érzem a szüleim megkárosították, és tisztességtelen üzleti magatartást tanúsítottak velük szemben. Mindazokon túl, hogy irreális kezelési költségeket számoltak nekik fel még a kockázati veszteségek mellett, elhallgattak fontos információkat amivel kedvezőtlen helyzetbe hozták őket. Ha ezeket az információkat az üzletkötő, vagy a biztosító közölte volna, vagyis apukámat, mint ügyfelet tájékoztatta volna, akkor már a maradék 3 évben nem szórták volna ki a pénzt az ablakon, hanem valmilyen más takarékossági formára váltottak volna.
A szüleim nagyon várták a biztosítás lejártát, nagy reményeket fűztek hozzá, azt hitték lesz öreg napjaikra ebből egy kis félretett pénzük, és kicsit élvezhetnek belőle valamit
További ajánlott fórumok:
- Szállodák, panziók, egyébb szállás lehetőségek
- Internetes ismerkedési lehetőségek...?
- Egy ismerősöm furcsa módon szeretne szülővé válni, milyen lehetőségei vannak?
- Axa biztosító reál hozam kiszámítása
- Jogi útra terelem - ezt mondta... Van rá lehetősége?
- Tgys-ra vagy táppénzre "érdemes" menni, ha van választási lehetőség?