Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Internetes vásárlás, webáruházak fórum

Internetes vásárlás, webáruházak (beszélgetés)

2015. dec. 7. 13:55

Sziasztok!

Szeretnék pár véleményt kérni arról hogy ki vásárol szívesen,nyugodtan webshopról és mi az amit megrendelne és mi az amit nem. pl. ruha stb?

Mennyire mertek/mernek netről rendelni?

2014. júl. 20. 11:47

Sziasztok!

Rendeltem egy telefont a www.diytradeshop.com oldalról, (látszólag nagyon profin elkészített oldalról van szó), ami kísértetiesen hasonlít a www.diytrade.com oldalhoz, ez okozta a vesztemet is, mivel én az utóbb írt oldalról olvastam véleményeket, hogy mennyire megbízható oldal, hogy a rendelt termékek mindig megérkeztek és nem a diytradeshop.com oldalról. Mégis a diytradeshop.com oldalára keverdtem és onnan rendeltem meg a telefont, nem tűnt fel, hogy nem is erről az oldalról olvastam. Paypalon ki is fizettem. Majd észleltem hogy az oldalt letörölték, ami egyből gyanús lett, mivel féltem ennyi pénzt és külföldre elutalni. Majd jelentettem a paypalnál, hogy nem kaptam terméket kérem vissza a pénzem. E-mailben pár nap múlva értesültem, hogy nagy örömömre a pénzemet a paypal visszatette a paypal számlámra. Majd mikor beakartam lépni a paypalomba, hogy rá tegyem a kártyámra a pénzem, nem tudtam belépni, mert a csaló megváltoztatta a jelszavam. Szerencsére a kártyaszámommal sikeresen be tudtam lépni, majd döbbenten láttam hogy a visszakapott pénzt rátette a saját kártyájára a csaló, akitől rendeltem. Jelenteni próbáltam a paypalnak, hogy illetéktelen tranzakció történt, de nem sikerült, mivel a tranzakciós ID-re hagyatkozva próbálják kivizsgálni az ügyet, de nem tudom milyen oknál fogva a jelenthető ID számokra, azt írja, hogy nem létezik ilyen tranzakció szám. Ezután írtam a paypalnak és manuálisan beillesztettem az ID számokat a kísérőszövegbe. De a paypal folyamatosan azt választ adja hogy nem történt illetéktelen tranzakció. Pedig többször elmagyaráztam, töbször írtam nekik. Egyértelműen visszavezethetőpedig, hogy nem az én kártyaszámomra ment a pénz és IP cím alapján is látható, valamint az is látszik hogy az eladónak lett elküldve a pénz.

Most az oldal ismét újra működik, hogy még több pénzhez jusson a csaló. Az oldalt már egy csomó helyen jelentettem, de félek ennek sem lesz eredménye....

Teljesen kétségbe vagyok esve..Hova tudnék fordulni? Mit tegyek??? Nem kis összegről van szó... felfoghatatlan hogy így eltűnt a pénzem....nem értem azt sem, hogy miért utasítja a paypal és szinte mindig ugyanazt a választ kapom.

Olvastam a paypalról és azt írja 100 %-os védelmet nyújt, nyugodtan bízzam rá a pénzem. Ennyi erővel akárki beléphet akárkinek a paypaljába és pár másodperc alatt minden következmény nélkül kiutalja saját magának az összes pénzt.Ez megbízható????

15. airzsike (válaszként erre: 13. - Cukormeister)
2010. dec. 15. 12:53

Már gondoltam rá, de most már megvárom az újabb fejleményeket.

Szép napot mindenkinek!

2010. dec. 15. 06:07
Én már többször rendeltem netről. Pl.: a karácsonyi ajándékokat is. Van 1 pár trehány, a körmükre kell nézni, de van ahol nagyon készségesek és gyorsak, s nagy a válaszék.
13. cukormeister (válaszként erre: 12. - Airzsike)
2010. dec. 15. 05:42

Na akkor ebből már lesz valami ;)

Még azt hiszem nem olvastam,hogy online is tudsz beírni a vásárlók könyvébe,hiszen te is vásároltál,és megillet ez a jog.

Ha esetleg nem úgy alakulnak a dolgok,még ezzel rájuk ijeszthetsz ;)

2010. dec. 14. 16:10

Sziasztok!

Ma délután egy utolsó próbálkozást tettem a telefonálásra, és képzeljétek: SIKERÜLT! Állítólag az e-maileket nem kapták meg, valószínűleg kiszűrte a rendszer, mint levélszemét. (Legalább is ezt mondják.) De azért normálisan álltak a dologhoz. Most kaptam egy másik emailcímet, ahova le kell írnom a tapasztalataimat, és majd kiderül, hogy erre mit válaszolnak. Én kárpótlást kértem (ha másképp nem, valamilyen termék formájában, mert árengedményt már nem tudnak adni.) A garanciapapírt meg természetesen pótolják. Egyelőre ennyi, aztán majd meglátjuk!

2010. dec. 14. 14:48
Úgy látszik, csak nekem volt ilyen pechem az internetes vásárlással, bár nekem is most először, pedig már többször vásároltam ott. Ez most nem jött össze, de köszönöm a biztatásokat, nem fogom feladni. Majd írom a végeredményt
10. airzsike (válaszként erre: 4. - 118ace9012)
2010. dec. 14. 14:45

Kedves Timcsi!

Köszi a sokrétű tájékoztatást, de sajnos már letelt a 8 nap, amíg vártam arra, hogy utolérjem őket telefonon, illetve hogy válaszoljanak az email-ben küldött levelemre. Azonnal azért nem döntöttem (lehet hogy hiba volt?) a visszaküldés mellett, mert kipróbáltam a terméket és az jól működött, csak most az aggaszt, hogy nem tudom majd érvényesíteni a garancia igényemet (amennyiben lesz ilyen, mivel nem volt garanciajegy a csomagban.

9. 118ace9012 (válaszként erre: 6. - Babuci10)
2010. dec. 13. 21:36
Szerintem igen.
8. 118ace9012 (válaszként erre: 7. - A25b44f6a3)
2010. dec. 13. 21:36
Na igen, ezen valahogy átsiklottam. ;-)
7. a25b44f6a3 (válaszként erre: 4. - 118ace9012)
2010. dec. 13. 14:41
Sajnos november vége óta gondolom letelt a 8 nap...de azért csak ne hagyd magad irány a fogyasztóvédelem.
6. babuci10 (válaszként erre: 4. - 118ace9012)
2010. dec. 13. 13:14

Szuperül összeszedted. Nagyon hasznos, ha tudja ezeket az ember.


Hogyan bizonyítható a nem rendeltetésszerű használat? Ezt az értékesítő köteles bizonyítani?

2010. dec. 13. 13:07

[link]


Itt pl. az van, mi a teendő, ha nem partner a cég.

Jól kifogtad, én már nagyon sok mindent vásároltam interneten, szerencsére minden rendben volt.

2010. dec. 13. 13:02

Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után?


Igen, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.


Mi az az elállási jog?


Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.


Kell-e indokolnunk a szerződéstől való elállásunkat?


Nem, a szerződéstől való elállásunk esetén nem vagyunk kötelesek a kereskedő kérésére magyarázatot adni az elállás okára. Tehát a szerződésnek megfelelő, hibátlanul működő és a rendeltetésszerű használatra alkalmas termék esetén is gyakorolhatjuk elállási jogunkat. Természetesen az esetek többségében az elállásra az adhat okot, hogy a kiszállított termék mégsem olyan, mint amilyennek a honlapon közölt leírás alapján elképzeltük, vagy bármilyen okból nem felel meg az elvárásainknak. Fontos jogszabályi garancia, hogy az eladó elállási jogunk gyakorlását nem kötheti semmilyen korlátozó feltételhez.


Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?


Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés után kezdődik az elállási határidő.


Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?


A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 8 munkanapon (nem naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a 8 munkanapos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.


Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?


Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) és e-mailben is kifejezésre juttathatjuk, akkor is, ha a kereskedő az elállási jog gyakorlásának valamelyik formáját a honlapon közzétett általános szerződési feltételekben kizárja. Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.


A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétől, mivel ellenkező esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.


Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?


Nem, ilyen feltételektől nem teheti függővé az eladó az elállási jogunk gyakorlásának elfogadását, de javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.


Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?


Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén visszajuttatni az eladó részére, az eladó pedig köteles legkésőbb 30 napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget visszatéríteni.


Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor?


A hivatkozott rendelet egyértelműen úgy rendelkezik, hogy a fogyasztó elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Az eladó az elállás miatt sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat a fogyasztóra. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. A termék esetleges rendeltetésszerű használatáért használati díjat és az emiatt fellépő esetleges értékcsökkenés (karcolások) megtérítését sem lehet a fogyasztótól követelni, de amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használtuk, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.


Remélem tudtam segíteni! :-)

Én elállnék a vásárlástól, ha ebben nem partner a cég, akkor irány a Fogyasztóvédelem!

2010. dec. 13. 11:59
Szerencsére én még nem jártam így,pedig sokat vásárolok a neten,és főleg webáruházakból.Sajnálom,hogy így jártál.Engem is érdekelne,ilyen esetben mi a teendő.
2. babuci10 (válaszként erre: 1. - Airzsike)
2010. dec. 13. 10:55

Szia!


Őszintén szólva, nem vásároltam még így - csak licitálós oldalról (itt soha semmi probléma nem volt). Mindenesetre én következő lépésként a Fogyvéddel venném fel a kapcsolatot, hogy milyen jogai vannak ilyen esetben a vásárlónak.

Mindenképp írd meg, hogy sikerült -e intézni valamit. Nagyon érdekel.

2010. dec. 13. 10:42

Sziasztok!


November végén rendeltem egy konyhai robotgépet az egyik webáruháztól. A csomag annak rendje-módja szerint megérkezett a számlával együtt, amit ki is fizettem az átvételkor. Sajnos kibontás után ért némi meglepetés, mert az volt az érzésem, hogy a készülék (de legalább is a csomagolás)nem originált. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy Bosch egy turmix feltétet "natúr", csomagolás nélkül rak be a dobozba, amikor már a "leggagyibb" termékeknél is minden külön fóliába csomagolva van a dobozban.

Egyébként a többi elem közül is csak egy db volt fóliában, minden más sima fehér papírba (még az sem mind egyforma színű) volt betekerve. Már ez is dühített, de mivel a gép működött, úgy gondoltam, hogy nem éri meg a postaköltséget, és kínlódást, hogy visszaküldjem, hiszen két év garanciával hirdette a gépet a webáruház. Igen ám, de hol lehet a garanciajegy, hisz azzal még nem találkoztam! Ekkor fedeztem fel, hogy a számla alján egy kissé elmosódott bélyegzőlenyomat szerint, a dobozban lévő garanciajegyet vissza kellene küldenem érvényesítésre, viszont az nincs benne a dobozba. Az interneten található telefonszámon próbáltam Őket elérni, de sajnos a telefont senki nem veszi fel. Már kétszer írtam email-t nekik, kérve hogy hívjanak vissza, de semmi válasz. Se email, se telefon. Tudja valaki, hogy ebben az esetben mit kellene tenni. Találkoztatok már hasonló esettel? Ha igen, Ti mit tettetek?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook