Internetes csalás, - avagy történt-e valakivel hasonló csalás? (beszélgetés)
Én viszont arról nem írtam abban a bizonyos a hozzászólásomban semmit arról, hogy jól jár az ügyfél bármivel. Pusztán azt említettem, hogy az ügyfél szeme előtt az lebeg, hogy pénzt kap az eladott termékéért, nyert, örökölt, stb. és mindenbe belemegy. Ha valaki szól neki, akkor azt mondja, hogy nem hülye! aztán, ha elviszik a pénzét, akkor rámutat a bankra, hogy ő a hibás...
Mondom, hogy van rá alkalmazás, ami figyeli a beállított szabályok alapján a gyanús tranzakciókat.
Azt viszont nem tudja figyelni, ha az ügyfél bereggel valahová és onnan viszik a pénzét, mert az már nem a bank üzemeltetése alatt van.
Tehát, nem azt figyeljük, hogy eltűnt a pénze, hanem azt, hogy esetleg feketelistás e a kedvezményezett, akinek megy a pénze. Több, egymást követő esetleg ugyan olyan összegű tranzakció, nagy összegű tranzakció, nagyon kis összegű tranzakciók, stb. Nem ismerem a pontos szabályokat, mert én nem ezen a területen dolgozok, de a legtöbb magyar bankban van ilyen radar.
Félreértettél, én arra gondoltam, hogy milyen 'jól járok', hogy megengedem használják a pénzem,ami nincs lekötve.
A bank a fi. 2 milláját nem nagyon figyelhette, hiszen akkor fetűnt volna gondolom,hogy az ott parkol a számláján ki tudja mióta?
Nem úgy gondolom, hogy minden ügyfél számláját figyelje 1 ember, hanem egy program, ami figyeli a számlán lévő eltérő mozgást.
Pontosan!
De az nem igaz, hogy emiatt nem fér hozzá valaki a pénzéhez. Én erre próbáltam rámutatni. Rémhíreket terjeszt az, aki azt mondja, hogy emiatt nem jut a pénzéhez.
Másról beszélünk.
A legtöbb hazai banknak is van olyan rendszere, ahol a gyanús tranzakciókat kiszűrik. Fel is hívják az ügyfeleket, akik rendszerint megvannak sértődve, hogy a bank őt hülyének nézi. Aztán picsognak, hogy ellopták a pénzüket és a bankra mutogatnak.
Egyszerűen nem hiszik el az ügyfelek, hogy velük is megtörténhet/épp megtörténik....
Abban igazad van, hogy annyira lejáratták már a bankszakmát, hogy sokan cikinek tartják ezt a melót, így nehéz jó szakembert találni. Akárkit felvesznek már fiókos ügyintézőnek, ezért valóban sok a hozzá nem értő ott.
De, az ügyfél pénzét "pörgeti" a bank! Mert különben kiét? A saját forrása az ügyfelektől érkező forráshoz képest csekély arányú. Az, hogy hozzá tud férni az ügyfél a pénzéhez éjjel is akár, az azt bizonyítja, hogy vannak a bankok számára egy likviditási előírások. Lásd:
"A legtöbb itthoni bank is megteszi, csak ugye a magyar ügyfeleknek első az, hogy ők jól járnak, inkább a bankosokat küldik el a fenében,"
Ugyan már, nem mondhatod komolyan, hogy az ügyfelek járnak jól a hazai bankoknál.
Az a tapasztalatom, hogy vagy az a cél, hogy ne tájékoztassanak megfelelően, vagy többségében hozzá nem értők ücsörögnek a fiókokban.
Nálam van szabadon x forint mindig, ha kell egy műszaki tárgy, egy utazás, orvos stb. Azon a pénzen, amit használnak még annyi kamat sincs, hogy az inflációt kövesse, akkor miről beszélünk? Tényleg jobb a cihában tartani.
FI ne edd magad! Többet nem jársz így!
Itt egy páran neked ugrottak de tanácsot nem adtak.
Amit én összeszedtem az előző munkahelyemről, ahol naponta euro milliók pörögtek:
- természetesen banki adatot, kártya adatot szóban, telefonon, írásban, e-mailben stb. nem adunk ki senkinek
- nincs olyan hogy egy küldött linkről kiindulva lépünk be netbankra vagy fizetős felületre
- nincs olyan hogy Google-ban az első találatra feldobott banki felületen lépünk be
- ha idegen a gép/telefon/tablet nem lépünk be bank ügyeket intézni
- fizetős felületen ellenőrizni a zöld lakatot https előtt (persze a jobbak már ezt is buherálják)
- mindig a bank főfelületéről lépünk be, de minden oldalnál ellenőrizni kell a weboldal címét,
-célszerű netes, külföldi vásárlásokra tartani egy külön számlát, erre manapság már számtalan lehetőség van, legolcsóbb, leggyorsabb a Revolut, Wise. Ingyenes számláik is vannak, kártyát adnak, korlátlan számú virtuális kártyát, ingyen lehet rá pénzt pakolni, költeni róla, befektetni bármi. Ezekkel a számlákkal lehet "játszani", a családi vagyont pedig gyűjteni egy olyan számla alszámláján amihez akár bankkártya sem tartozik, nem adod meg az adatait sehol, senkinek. Ha pénzt vársz neten megy a "játszós" számlára és onnan pakolod át a gyűjtős számládra.
Kb ennyit tudsz tenni, és tényleg óvatosnak kell lenni, mert még így is rá lehet fázni.
Én ezen is többször fennakadtam, hogy már a 3. bankkártyámnak ugyanaz a száma és a CVC kód ugyanaz a 3 számjegy csak más sorrendben és simán bedobják 3 évente ezt a kártyát a postaládámba. 🤷♀️
A bank nem érti mi ezzel a problémám.
Ahogy azon is fennakadt az új bankárom, hogy egy kártya és net nélküli, saját eszközön vagyok csak hajlandó banki dolgokat kezelni, kizárólag itthoni vagy a másik telefonom hotspotján megosztott nettel és csak annyira időre kap netet amíg pötyögök. Ha komolyabb dolgom lenne (de régóta nincs) akkor becsattognék a fiókba. Szerintük paranoid vagyok 😂
Mondjuk az már cifra eset, hogy egy bank egy ismerős számláját azért zárolta mert pénzmosás és terrorizmus finanszírozása elleni szabályokba ütközőnek vélte, hogy egy ügyvédi letéti számláról érkezett a számlájára kb 180millió,ami legyünk őszinték a mai világban egy jobb lakás vagy egy közepes ház értéke. Be kellett mennie bevinni egy fiókba az adásvételi szerződést (eredetit, amin a vevők adatai is szerepelnek ami nonsense) hogy feloldják a zárolást... azért ez már tényleg gáz volt.
Az alapértelmezett átutalási limit azért 20 millió, mert ennyit lehet azonnali átutalással indítani.
Nem rég, ez az összeg 10 millió volt.
A 20 millió feletti összeg nem azonnaliban fog teljesülni, hanem IG2-esben, ami 2-4 órás.
Általában csak netbankban van lehetőség limit állítgatásokra. Mobilbankban nincs.
És igen, van kártyalimit, utaláslimit, vásárláslimit, stb...
Az azonnali átutalást is vissza lehet hívni. A bankok együttműködnek a csalásos ügyeknél. Volt már olyan is nálunk, hogy mi állítottunk meg egy másik bankból induló csalás miatti összeget. Stórmanszámlának használtak a nálunk vezetett számlát, vagy nevezhetjük tranzitszámlának is.
Tehát, vannak figyelő rendszereink, nagyon sok esetben a rendszereink riasztanak, bizonyos szabályok alapján, és ha riasztás van, akkor elindul a kivizsgálás egy számlazárolással, amit csak akkor oldunk fel, ha megbizonyosodtunk arról, hogy valóban nem történt csalás. Ha csalás történt, akkor rendőrséget is bevonunk, ha az ügyfél nem tette meg.
Velem már többször próbálkoztak csalók, és ha azonnal nem is jövök rá, hogy azok, van az a pont, amikor már teljesen tisztában vagyok azzal, hogy csalás áldozata lehetnék.
Visszahívás: 30 napon belül lehet kezdeményezni az átutalt összeg visszahívását. Alap esetben a kedvezményezettnek hozzá kell járulnia ahhoz, hogy a pénzt visszautalják. Ha csalás van, akkor nem kell hozzájárulnia. De csak abban az esetben tudjuk visszaszedni a pénzt, ha a fogadó számlán még rajta van, vagy egy olyan tranzitszámlán van a pénz, amihez magyar bank hozzá fér. Ha a pénzt egy brazil számlára utalták, akkor azt nem tudjuk visszahívni, illetve akkor sem, ha tovább küldés után olyan számlára utalták, amihez nincs hozzáférése a magyar bankoknak vagy felvették már, stb....
Nem a te pénzedet pörgetjük;)
Ha felriadsz éjjel és olyanod van, simán fel tudod venni a pénzed automatából, el tudod utalni, le tudod kötni, stb. Tehát, ott van a pénzed...
Nem járunk messze!
A legtöbb itthoni bank is megteszi, csak ugye a magyar ügyfeleknek első az, hogy ők jól járnak, inkább a bankosokat küldik el a fenében, mint egy csalót. Még segíteni is nehéz nekik, ha az lebeg a szemük előtt, hogy a meghirdetett áruért pénzt kapnak...
Egy nem fiatal, IT-hoz egy kicsit sem értő ügyfelnek, nem szabad online semmit csinálnia. Sétáljon be a fiókba!
Számtalanszor tapasztaljuk abban a bankban, ahol én dolgozok, hogy az ügyfelek akkor sértődnek meg igazán, ha a bank zavarja őket egy érdeklődő telefonnal...
Ja, és sok esetben azért kell kártyát és netbankot tiltani, mert az ügyfél a banknak is kiadja, megírja azokat az adatokat, amiket nem szabad senkinek kiadni. Tehát, ha az ügyfél megírja nekem a PIN kódját és/vagy a CVC számát, akkor azonnal tiltanom kell a kártyáját.
Ha az ügyfél ugyan ezt teszi a netbankos jelszavával, akkor szintén tiltani kell mindenét. És az összes olyan ügyfél, akinek emiatt lett zárolva a számlája, tiltva mindene, fel van háborodva, hogy megtettük...
A csaló lapon már nem a bank van a háttérba, így a csalók kapják meg a kódokat és mindent!
A regisztráció is már náluk történt, így megismernek mindent.
A regisztrációval telepedik fel egy platform (anydesk) a gépre, amit a csalók működtetnek.
Ne csináld már!
A frissítést nem egy csaló oldalon kellett volna megtenni! A csaló oldalak böngészőben lévő címe teljesen más, mint a valóságos. Már kb. 2 éve szól erről minden!
Nem a bank a hibás!
Sajnos, mindenben te. A rendőrség nem tudja zárolni a számládat, csak is a bank, így elsőre oda kellett volna menned, majd utána a rendőrségre, hogy feljelentsd a csalót, nem pedig még utána is játszadozni a csalóval. Mit akartál ezzel bizonyítani? Majd te lebuktatod? Ilyenkor a saját értékeink védelme az első, majd utána lehet játszmázni!
A bank akkor lenne hibás, ha te bementél volna, kérted volna a netbank tiltásodat, a pénzed zárolását, a kártyád cseréjét, stb. és ezt nem tette volna meg.
Te nem a bankba mentél, hanem a rendőrségre.
Sajnálom, hogy megtörtént veled, de!
A bank, sosem kér tőled adatokat, mármint netbank felhasználó nevet, jelszót, kártya pin kódot, CVC számot, mert ezeket ismeri!!! Tehát, ennek eszedbe kell jutnia!
Linkekre nem kattintgatunk!
Számlaműveletet csak a bank tud csinálni, azaz senki nem tud tiltani semmit. A rendőrségnek sincs hozzáférése a banki rendszerekhez ás az MNB-nek sem!!! Ez szerintem teljesen logikus. A rendőrség, max. úgy tud egy számláról, hogy hivatalos levélben ki kéri a banktól azt, ami érdekli, de nem tudja tiltani!
Én tudom, hogy az OTP-ről beszélsz. Miért is nem írod ki, ha ők a bénák? Ilyen helyzetben simán megtehető, de! Azért nem írtad ki, mert tudod, hogy nem a bank hibázott, hanem te.
Ha ennyire távol áll tőled az IT, akkor jobban tennéd, hogy regisztrációknál vagy frissítéseknél, személyesen mennél be pl. egy bankfiókba, hogy segítsenek.
A bank azért nem tudta megőrizni a pénzed, mert kiadtad az adataidat!
Ez kb. olyan, mintha odaadtad volna a bankkártyádat és megmondtad volna hozzá a PIN kódodat. Erről sem a bank tehetne! És hányan telefonálgatnak a banknak, hogy valaki ellopta a pénzét, közben meg a gyereke vásárolgatott vele, mert tudta azokat az adatokat, amikre szüksége volt...
Ha időben a bankba mentél volna, akkor esetleg vissza tudták volna hívni a pénzedet, de több órával, több nappal később, már ők is tehetetlenek!
1 millió szerintem túl magas limit. Nekem ennél lényegesen alacsonyabb, ha pedig valamiért nagyobb összeget kell utalnom, megemeltetem, ideiglenesen.
Na, mindegy, akkor a limit hiánya (amit furcsállok) miatt leemelhették a 2 milliót.
Idézet:
Szeptembertől az MNB ajánlása alapján várhatóan minden banknál napi limitösszeget vezetnek be az átutalásokra a csalások ellen. Ezt az ügyfelek átállíthatják esetileg, ha nagyobb összeget akarnak valamiért utalni. Van olyan bank, amelyiknél már most is van ilyen védelmi korlát, az OTP pedig a hét elején értesítette az ügyfeleit, hogy májusban 1 millió forintos limitet vezet be az átutalásoknál.
Értem, köszi. Így ez nem biztonságos, nem is értem, hogy már miért nincs limit.
De a bank gondolom beállít alacsonyabb limitet is, ha az ügyfél kéri.
További ajánlott fórumok:
- Összevesztünk. 5 napja nem beszéltünk. Mikor fog keresni? Valakivel történt már hasonló szitu?
- Valakivel volt már hasonló? (Darázscsípés)
- A lányom megette egy plüss méhecske bélését. Történt már valakivel hasonló? Lehet valami baja?
- Valakivel volt már hasonló?
- Hogy kell MSN címet létrehozni, mi a feltétele annak, hogy az interneten tudjunk valakivel beszélgetni MSN -n keresztül?
- Valakivel volt már hasonló? Ez normális?