Akik egyetemre járnak, milyen módszerrel tanuljátok meg a 200-300 oldalas könyveket? (beszélgetés)
óóó dehogynem :) Én egy srácot toltam magam előtt, vagy ő húzott maga után. Egy évvel járt felettem, imádtam a könyveit; annyira logikusan húzott alá, emelt ki részeket, több színnel így lehetett számolgatni mennyi időm van, mennyit, milyen mélységben tudok átnézni. A ceruzával aláhúzott részek a non plus ultra kategória volt, a kék/zöld/sárga egy erős közepes, a piros/rózsaszín+ felkiáltójelek pedig a túlélésre voltak elegendőek. Nem utolsó sorban pedig nagyon ügyes glosszátor.
Hőzöngtem mikor egyik évről a másikra új tankönyvet adtak ki :S persze elismerem nem statikus a terület -mostanában meg pláne nem- de akkor is :)
A 45-15 perces felosztásra én képtelen voltam; nőttek a 15 percek, aztán órában mérhetővé váltak. Én erőből tanultam, amikor már éreztem a kést a torkomon akkor akár napi 18-19 órát
200-300 oldal kutyafüle. Értelmezve kell olvasni.
Az én módszerem az volt, hogy első olvasáskor értelmezve átolvasni az anyagot, kihúzni a lényeget, aztán még egyszer értőn átolvasni az aláhúzott részeket, majd ha volt még időm akkor 3-szori olvasásként ismétlés (általában nem volt időm :S). Ezzel a módszerrel az aláhúzás után -mert az veszi el a legtöbb időt- napi 150-180 (de ha érdekelt a dolog és rögtön ráéreztem a logikájára is akkor volt hogy napi 250) oldalt lehet átvenni és ténylegesen megtanulni.
Hogy olyanokat kell tudnod mint egy jogásznak nem értem miért meglepő. Olyanokat, de nem annyit és nem olyan mélységben... bár a jogi oktatás is defektes, inkább a biflázást várják el a gondolkodás helyett. Tényleg kevés oktató van, aki nem csak arra kíváncsi hogy vissza tudod-e adni, hogy egy törvényhely mit ír, hanem hogy érted is, tudod is alkalmazni :S
Csak egy apró hozzászólás!
Mai oktatási rend egyik legnagyobb szégyenének tekintem, hogy gyereket nem tanítják meg a legfontosabbra!
Általános iskolában meg kell tanítani a gyereket a gyereket olvasni és arra, hogy az olvasott szöveget értsék is. Teljesen mindegy hogy miről beszélünk, de azt értsék meg, hogy ugyanazt a dolgot többféleképpen meg lehet kérdezni, de értsék akkor is, tehát a szöveg értelmezés!
Középiskola vagy gimnázium, fel kell kelteni gyerekek érdeklődést és olyan oktatókkal, akik képesek is erre és tanítsák meg őket arra, hogy hogy tudnak tanulni, de minden téren!
Fősuli, vagy egyetem?? Kényszerítsék a csemetét az önálló gondolkodásra, arra, hogy neki is legyen mindenről elképzelésre és tudjon reagálni dolgokra! Merjen kiállni és megszólalni, mondjuk 30 ember előtt is. Itt kell a magabiztosság, de ez csak úgy működik, ha van mögötte biztos tudás! A legnagyobb kudarcom ott volt mikor rájöttem, hogy azok az oktatók, akik tanítanak, maguk sincsenek tisztában az alapokkal! Lehet, hogy részletekben nagyon sokat tudnak, de ha ezek a részletek, egymástól függetlenül mozognak, akkor az könnyen felejthető. Tehát meg kell tanítani a diákokat a logikus gondolkodásra vagy rákényszeríteni erre, mivel a diploma is erről szól! Az önálló gondolatokról!.-))
Ha már ennyien leírták, akkor leírom én is! ...és teljesen mindegy, hogy mit tanulsz milyen tantárgyat én mindig ezt alkalmaztam!:-)) .és működött és mai napig is működik!
Van egy 300 oldalas könyvem és fogalmam sincs hogy mit tartalmaz! Leülök reggel 6-kor és addig fel nem állok, míg ki nem olvastam! Este tízre biztosan végeztem!.-)) Nem értek belőle semmit, de legalább tudom, hogy miről szól! Aztán másnap, ismét elolvasom: felfedezem, hogy fejezetek között vannak összefüggések. Megértem a logikáját! Nem tudok még semmit, de tudok már róla hablatyolni! Mivel értem a logikáját, így összeáll a kép, hogy mi fontos és mi nem. Mivel megértettem, fókuszálok a fontosra, mivel jó eséllyel azt fogják kérdezni. Megértem a fontos dolgokat, de a részleteket még nem tudom, azonban az összefüggéseket igen. Utána megértem a részleteket a fontos dolgoknál, mivel erre fókuszáltam. Ha ezek megvannak, akkor készülhet egy nagyon rövid jegyzet, de csak emlékeztetőnek, mivel ott van hátul már minden, hogy mit tartalmaz!.-)) Jegyzet azért jó mivel beugranak a részletek! Ha még van mindig időd, akkor foglalkozhatsz a lényegtelen dolgokkal is mivel lehet, hogy pont azt fogják kérdezni!:-))
Egy olyan tantárgynál, ami olvasmányos ez max 2-3 nap, ahol azért kell matematika meg fizika tudás is, az 4-5 nap és ha van ennyi idő ezekre, akkor biztos siker!.-))
ha neked tömény és nehéz, akkor nem való neked...és még ki vannak akadva a fősulisok és egyetemisták, hogy miért szelektál most az oktatás? mert nincs szükség ennyi diplomásra, akinek a fele nem oda való....
bocs, ha fájt, de olyan dolgot tanulj inkább, amit szeretni fogsz vagy élvezettel csinálod, mert ha neked 300oldal problémát okoz, akkor ez a szint nem neked való(és nem bántásból írom, van aki képes több ezer oldalt is megtanulni, van aki pár százat sem képes. De ettől még nem vagy rosszabb ember, csak ez nem neked való)
Én agykontrollos módszereket használtam.Ja,meg észkapcsoló agytorna:D
És azt,hogy ha tehettem,hangosan olvastam fel,mert akkor még egy csatornán,a füleden keresztül is rögzíted a dolgokat.Passzív módon,hallgatással is meg lehet jegyezni dolgokat,főleg ilyen magolós jellegűeket.Gondolj csak arra,hogy hány slágerszöveget tudsz kívülről,amit sose láttál leírva,csak fülön át jött.
Köszike.Akkor nem maatdt mint mindig olvasni az anyagot:(
Annyira tömény és nehéz, hogy csak na.
Agostina 10-es bejegyzése, továbbá minden órában 45 percet tanulok, aztán 15 perc szabad foglalkozás, kávézom, teázom, bármit, csak semmi tanulással kapcsolatosat. A 45 percben viszont csak arra figyelek amit éppen tanulok.
És a könyv nekem eszköz, amit használok a tanuláshoz, kiemelek, jegyzetelek, telefirkálom, tőlem nem lehet tankönyvet örökölni :D
Én piszok lassan olvasok, meg "nézegetek a könyv fölött", de nagyon pontosan tudom visszaadni általában már elsőre.
Meg vannak könyvek, amiket 4-5 éve olvastam, de ha kell pontosítani, akkor tudom, hogy melyik könyv, és jobb vagy bal oldal lap alja vagy teteje.
A magólóssal. pl. szótanulás nagyon megszenvedek.
Mindenkinek saját módszer kell.
Az enyém időigényes, de bevált. Elolvasom egyben az egészet. Elolvasom fejezetenként, kiemelem a lényeget, majd amit kiemeltem, én ki is jegyzetelem. Háromszori olvasás, kiírás nekem elég, utána már csak a jegyzetem futom át.
De időbeosztást célszerű csinálni, tudod, mennyi időd van, mennyi az anya, oszd el úgy (jó hozzá egy naptár), hogy a végén mradajon két napod az ismértlésre, vagy a (bocs) dögöljekmegakkorsefogomtudnimegjegyezni részekre. És én pluszban három-négy naponta kihagyok egy napot, akkor ismétlem. Mivel több tárgy van, nyilván tök üres napom nincs (illetve nem volt annak idején), de minden nap másik tárgyból nem tanulok meg újat.
Nekem suliba még nem kellett kötelezően ilyen mennyiséget bevágnom, de "hobbiból" szoktam olvasni vaskos szakmai könyveket. Meg régen kisebb anyagoknál is jól működött:
olvasásnál aláhúzással szisztematikusan jelölöm a lényeget. Ez első sorban arra ösztönöz, hogy rendezd az olvasottkat már elsőre (meg nem kalandoz el a figyelmed), utána mikor átfutod (akkor el lehet játszani még jobban színes kiemeléssel vagy korrigálással, ha van idő), akkor már a lényegtelen részeken átugrasz.
Ennél más csak az az überebb, ha másodjára vázlatot készítesz.
Hoxán mindig kikérik, hogy minden eset más, és ne skatulyázz, de az agyad úgy működik, hogy sémákat állít fel, és fakkokat készít. Aztán ha megvan a rendszer, akkor a rögzüléshez a kialakított pályák újrafuttatása kell.
Én ennek a módszernek az átadásával általánosban és középiskolában is több társamnak segítettem, hogy kb. hármasról 4-5-ös szintre felhozza a jegyét.
Na,erre én is kíváncsi vagyok,mert most nekem is van pár száz oldalam keddig:oo
Már a gondolattól is rosszul vagyok.
Régebben úgy edzettem az agyam,hogy rengeteg rejtvényt fejtettem-utána könnyen tanultam.
Ma már ez nem megy:(
Soha nem magoltam, nem voltam hajlandó.
Nem nekem találták ki:DDD
További ajánlott fórumok:
- Milyen könyveket olvastok?
- Milyen szépirodalmi könyveket érdemes olvasni?
- Ülőidegzsába!Volt már valakinek?Milyen módszerrel lehet kigyógyulni?
- Fogyjunk együtt a Weight Watchers módszerrel, tartsatok velem
- Ti milyen módszerrel tanuljátok az angol szavakat?
- Milyen módszerrel, milyen könyvborítóval csomagoljátok be a füzeteket, könyveket?