Nehezen tanul a gyerek, hogyan segíthetnék neki? (tudásbázis kérdés)
tantaki pl
játékos tanulás
Igazán köszönöm, hogy ilyen hosszan leírtad.
Rugalmas, megértő ember vagyok, értem hogy óvatosan tette fel a kérdést.
Nem is a kérdéssel van a baj, hanem hogy többen elkezdtek helyeselni.
Szakember alatt azt értem, hogy több, saját "asztalán" jól dolgozó ember megnézi. Egy pszichiáter tényleg kevés. És még így is félve diagnosztizálnak - a normálisabbak.
Tudom, milyen az autizmus.
Ha csak a két "tünetet" nézzük, akkor én is autista lehetnék, mert gyengébb voltam a reál tantárgyakban, irodalomból meg angolból pl kimagaslóan jó.
De nem vagyok autista, örülök, hogy nem tapasztotta ez miatt rám édesanyám.
Megalájk!
Hozzátenném, hogy Ikebana is ha jól emlékszem pedagógus. Látott már egy-két gyereket életében és bizony ha már egy-két ember felismeri a tűneteket szerintem jobb egy egészséges gyereket kivizsgáltatni, mint egy átlagtól eltérő gyereket rosszul neveltnek vagy adott esetben butának nevezni.
A lényeg az, hogy a fórumindító erőn felül teljesít és ha már eljutott oda, hogy segítséget kért a minimum az, hogy próbálunk a legjobb tudásunk szerint segíteni.
Nyugi. Talán egy kicsit sommásan tette, azt elismerem, de bizony ezek lehetnek az autizmus jegyei is.
Sőt, mondom másként.
Ma már tudjuk, hogy ezek autisztikus elemek sok esetben.
Sőt, még másként mondva az szinte biztos, hogy része azon - régen is meglévő - ma már nevén nevezett nagyon enyhe fokú, de mégis létező idegrendszeri eltéréseknek, amik az egyébként szintén nehezen azonosítható "autizmust", "hiperaktivitást", figyelemzavart, és egyéb elkülönülő, de mégis valahol egyféle tőről fakadó problémát okozzák.
Sokszor egy ilyen ember nem éri el a tényleges autista diagnózis határát, mégis több autisztikus vonás van benne, mint az "átlagban".
Az autizmus egy spektrum, 100.000 féle megjelenéssel, tünetkombinációval. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy mondjuk 0-200-ig van egy skála, elvben van olyan, akiben semmi ilyen jegy nincs, ő a "nullás" és van a nem beszélő, nem kommunikáló teljes autista a 200. De orvosi autista diagnózist valaki nem az 1-es számtól kap, hanem az 50-estől kap. 50-100-ig mondjuk jól funkcionáló, felnőttkorára jó eséllyel önálló fickó lesz belőlük, csak addig nehezebb, 100 felett már ténylegesen fogyatékosnak lehet tekinteni a személyt. Ezt a leegyszerűsített elméletet azért tákoltam össze, hogy elmondjam, hogy aki ezen a skálán mondjuk 45-ös, az még nem lesz hivatalosan autista, elég jól el fog boldogulni a világban, de attól még majdnem az, annak minden nehézségével (és esetleg előnyével, csak az később jön ki általában)..
A mai világban, amikor szerencsére egyre több emberhez jut el az enyhébb autizmus híre, akkor ilyen értelemben "leautistázni" valakit egyáltalán nem hiba, hanem jószándékú probléma és megoldáskeresés. Persze, nyilván nem a fórumon kell semmit elhinni, vagy komolyan venni, csak ennek nyomán el lehet jutni szakemberhez. Nálunk is egy laikus anyuka segített anno, hogy a valódi problémát megtaláljuk, és igaza volt!!!
Mert ennek nem azért lenne fontos, hogy mondjunk valamit, hanem azért, mert a probléma valamilyen kimondása a megoldás, a megfelelő segítség felé mozdíthat el. Ha ugyanis egy nem egyértelműen autista, de "olyasmi" ember kap olyan megsegítést - persze nyilván kevesebbet, de mégis kap - ami egy autistának jót tesz, akkor az neki jó eséllyel segít. Egyszerűen ezért kategorizál a normális ember, és nem bántásból.
A jószándékú ködösítéssel az a baj, hogy a segítség megérkezését húzza el, lehet, hogy örökre.
Ami meg azt illeti, hogy "orvos, vagy szakember-e" ebben a témában meg annyit, hogy a pszichiátria nem egy olyan szakma, mint a sebészet, hogy vagy van ott tumor, vagy nincs, ha van kivágom...
A fiamnál az volt, hogy egy évig járt pszichológushoz a helyi pszichiátriára a furcsa viselkedése miatt. Én közben utánaolvastam, meg beszélgettem anyukákkal, és felmerült bennem, hogy a gyerek enyhe autista lehet. Ezt elmondtam ott a pszichológusnak, majd a pszichiáter doktornőnek. Szó szerint lehülyéztek.
Igenám, csak aztán egy héten belül elvittem a SOTE_ra, mert közben hallottam, hogy ehhez ott értenek jól, nem mindenütt ismerik fel. Az orvosi lehülyézéstől számított két héten belül autista, pontosan asperger szindrómás diagnózisunk volt a SOTE-ról. Aztán elvittem a Vadasba is, ott azt mondták, hogy igen, autizmus - BÁR AZ ADOS TESTEN NEM JÖTT KI!!! - de nem aspi, hanem gyerekkori autizmus. Ezek után a helyi szakértői bizottságnál egy öreg pszichiáter doktornő szintén lehülyézett - két klinikai vélemény után - hogy ez a gyerek csak rosszul lett nevelve...
No akkor? Milyen orvosi véleményekről beszélünk? Ki tud a gyerekről valójában többet?
Ennek 5 éve, azóta egyértelmű, hogy a gyerek egy kőkemény aspi, jól funkcionáló, és eszerint élünk. Apukája ki merte mondani, hogy igen, ő is az - attól függetlenül, hogy 48, vagy 52 ponttal lenne az, és azt is ki merte mondani, hogy mindene más és könnyebb lenne, ha anno nem csak rossz gyereknek tartották volna, hanem segítséget is kapott volna a felnőtt világtól.
Ennél még összetettebb kérdés - és ez jobban hajaz jelen fórum problémáira - a kisebb fiam. Nála azt mondták először, hogy a beszédfogyatékjának nincs köze a nagyobb gyerek autizmusához. Aztán találtam olyan kutatási eredményt, hogy az autista nagytesók kistestvérei között sokkal gyakoribb a beszédfogyaték.. No most akkor van köze, vagy nincs?
Valamennyi biztos van..
Ehhez képest a pszichiátrián ő "diszruptív zavart" kapott, ami olyan új kategória, hogy BNO kódja sincs..
Annyit tudunk, hogy most gyógyszert szed, ami segít. Nekem meggyőződésem, hogy ez as autizmus gyökerű probléma, ma még ezt az orvosok tagadják, mert nekik nem lehet szabad véleményük, csak amit a tesztek kiadnak. De ha fejlesztőkkel, terapeutákkal, érintett szülőkkel, gyógyszerészekkel beszélgetek, ők velem értenek egyet..
Ilyen ez a háború, Napóleon, még néha a negatívnak gondolt megjegyzések is sokat segíthetnek, ezért fórumozunk ezekről.
Én azért osztom ennyire az igét, mert mint mondtam, anno engem is ezek a nem mindig pontos, de lényegre rátapintó szülői vélemények löktek tovább...
Bocs, de ez elég meredek. Fórumon leírásból látatlanban gyereket leautistázni. Máris felébredtem.
Szakember vagy? Mi alapon, mi jogon mersz ilyet leírni? Értem, hogy szólásszabadság van, de ez már sok.
Ha valaki nem jó matekból, nem érdekli az olvasott szöveg (ki tudja milyen szöveg...), de jó idegen nyelvből és szépen versel, máris autista?
Úgy, hogy voltak szakembereknél és 12 éves...
Játékosan!
Szókártyák, memória kártyák segítik a kulcsszavak megjegyzését. Ha vizuális típus, akár kis rajzokkal, ábrákkal.
Vannak számítógépes netes programok, ahol "feladatokat" lehet gyártani, vagy akár ppt-t csinálsz.
Monoton és uncsi, ha csak olvasol olvasol. Passzív. Aktivizáld a gyereked!
Fürtábrát is rajzolhattok, gondolatábrákat. Attól függ, milyen tantárgy.
Hajrá hajrá!
Na, első és biztosan eredményre vezető megoldás a beszédészlelés-beszédmegértés fejlesztése. Itt van nagyon erősen elakadva, leginkább a megértésben.
Ajánlom hozzá Gósy Mária: Beszédpercepciós modulok c. zseniális könyvét.
De nézz körül a [link] oldalon, találsz még több jó könyvet otthoni gyakorlásra, a beszáédértés részképességének fejlesztésére célzottan.
Találsz még olvasókönyveket, amelyek nagyon egyszerű, rövid szövegekkel indulnak, azok feldolgozása a feladat, majd a szövegek hosszabbodnak, nehezebbé válnak. Hiába is olvastatod el vele Toldi Miklód életéről szóló kétoldalas olvasmányt (példát mondtam), ha egy 3 mondatos szöveget sem képes összefüggésében értelmezni.
Egyelőre ennyit tudok javasolni
A heti 2 fejlesztő foglalkozáson mit csinálnak? És kivel? Ha csak tantárgyi korrepetálás van, akkor annak nem sok értelme van.
Beszélj ezzelé a fejlesztős valakivel! Tárgyaljátok át a gyereket!
És én is azt gondolom, amit előttem talán szurikáta írt, hogy kicsit elkésett a dolog, az már tuti kiderült oviban, első-másodikban, hogy lassú, nehézkes, nehezen érti az instrukciókat, jobban körül kellett volna játni a problémát.
A matek meg azért nem megy, mert a feladatok szövegét nem érti. Technikailag megy neki a 4 alapművelet, de ha szöveges , vagy összetettebb logikát kíván a feladat, ott már elakad.
Nem kérdezte, de azért megmondom :-)
Egyetértek Zebracsikóval, ezek nagyon jellemzően egy nem komolyan vett megkésett beszédfejlődés, vagy beszédfogyaték késői tünetei.
Ezért a Beszédvizsgáló Intézetet javasolnám az Izabella utcában (Bp.), nem is a sima szakértői bizottságot. Ha jól tudom, ők országos hatáskörű intézmény, de ha nem, és nem itt laktok, akkor meg kell keresni a megyei megfelelőjét, de jó lenne, ha ide tudnátok jönni. Itt ezekben a dolgokban eléggé profik, legalábbis az általános szintez képest.
Igen, az ilyen gyerekeknél van némi autisztikus beütés, némi memóriazavar is akad, de ezzel együtt magas intellektus is sokszor. Stimmel itt minden. Még ha későn is, jó lenne a valódi okot kezelni.
(Nem azt mondom, hogy az anyuka anno nem tett meg valamit - mielőtt valaki megsértődik - van, hogy nagyon nehéz ezt felismerni, mert csak kis logopédiai problémának tűnik.)
Pszichiátriai kivizsgálásnak csak akkor látnám értelmét, ha egyéb komoly gondja is lenne. De egy kis pszichológusi megsegítés az egész biztos, hogy nem ártana a srácnak, ilyenkor már a kórosan alacsony önbizalom is bejátszik sokszor.
Na de nem kaptam olyan papírt ,hogy azzal sokra mennék!!!!
A nevelési tanácsadóban ,elmondták lassú a gyerek .és ami érdekli kimagaslóan teljesít ami meg nem érdekli akkor elkalandozik a figyelme.Aztán már majdnem elköszönt ,amikor azért megkérdeztem ,hogy és???? erről azért kapunk valamit? ja ja,persze,mindjárt ráírom a papírra ,hogy kapjon plusz időt a gyerek!Na köszi!!!!! ki is segített !De tényleg!
Meg is oldottuk!
Pont ezért jöttem!:(((((
Igen pont ezt szeretném!
Mert kizárt,hogy ebben a "Nagyon modern világban"minden modernizálódik már ,de erre még mindig nincs megoldás.Ne értsetek félre ,nem tanúlni nem akarok vele,és nem is az osztályzat alól akarok kibújni!NEM!NEM! de erre kellene ma már valami.
Régen is voltak kisegítő iskolák csoportok.
Azt mondta a régi tanárnéni amikor ezt elkezdtem mondani,hogy az én gyerekem nem oda való,és nézett rám csúnyán!Oké!oké,csak ötlet volt!:(
Megoldásokat keresek!Mikor leköltöztünk a fővárosból a lányom,itt kezdte az iskolát.akkor úgy gondoltam ,baromi jó lesz itt mert ,nyugi van meg minden.Nincs kitéve semminek,nyugalom van békesség.Igen csak a nyugalom békességgel,még azzal is szembesültem ,hogy itt lehetőségem sem nagyon van semmire sem.mindegy megoldottuk.10 évesen azt mondta kisvasutas szeretne lenni.Rendben .Felhordtam Budapestre.És még hasonló dolgokra is.De azért be mentem az igazgatóhoz ,mert szerettem volna tudni,hallani személyesen tőle ,lesznek e lehetőségeink.Hát nem igen biztatott:(
Most ezek után ,megint menjek be,mikor mindenhol azt hallom mennyire gáz az oktatás , a rendszer.De nincs az igazgatóval sem baj!Nagyon szeretjük.Csak leírtam ,hogy nem fogok tudni találni rá megoldást. Csak tudnám mi a megoldás!Tudom kifejtettem!:(((Megint vegyem a nyakamba a fővárost és keressek egy másik iskolát,ha azt szeretném ,hogy nyugalomban teljen a gyereknek az élete!:(((
szia.Régi emlékeim vannak a filmről de megnézem.
Nyilván elgondolkodom ezen is.
Van ismeretségi körömben autista gyerek,sajnos kettő is,igaz kicsik ezért nem tudom, ő hozzájuk hasonlítani sem!
De ha az esőemberhez hasonlítanám,persze csak agyalok,akkor semmi köze nincs hozzá.
Míg az ,esőember, egy szomorú ember befordulva a maga kis világába,addig az én gyerekem egy kiegyensúlyozott vidám gyerek!Tele ötletekkel!Hogy mit alkotna legszívesebben! Amiben tudom segítem.
Nyilván a tegnapi ötletéhez nem igazán tudtam csak annyit mondani hogy rendben csináld!Mert azzal állt elő hogy egy Dolorient lehet nem jól írom,a vissza jövőből ,autót ő elkészíti.Jól van csináld!Amire szükséged van! hozom!!!:)))
Alkot mindig!Imádom!Én is !!Velem is baj van???
Mindig amikor tehetek alkotok!
Biztos vele ,velem van a baj????
Nem lehet csak kérdezem? Hogy ezeket a gyerekeket másképpen kellene tanítani??
Kutatok az interneten,mostanság állandóan.Találtam egy iskolát az élet re nevelik a gyerekeket.szóval van ilyen!Havi 138.000 ft ért.szuper!Nagyon jó szóval arról egy piciét lecsúsztunk:((
van a Waldorf.ami szintén fizetős az még jó is lenne,de kicsit lejjebb leírtam nagyon korán kellene kelni,késő jönnénk haza.Nem biztos,hogy kitenném ennek.
Pár éve ezen a településen pont ebben a cipőben járt egy anyuka. neki a felháborodása olyan nagy volt,hogy nem tettek ennek érdekében semmit ,hogy esetleg másképpen tanuljanak ezek a gyerekek,hogy alapított egy iskolát.akkoriban ,nekem nem volt gondom,szóval nem foglalkoztam vele.Mikor a fiam elsős volt oda szerettem volna íratni.Sajnálattal hallottam meg szűnt!Azóta azok a gyerekek megnőtek akik ott végeztek,hihetetlen,de vannak közöttük olyan gyerekek aki tényleg a jég hátán is megélnek.Szerintem baromira nem vált hátrányukká,hogy ott végeztek!Sőt!
Miért nem lehet ,ezeket a gyerekeket összefogni????
Miért kell nekünk kinlódni,vagyis ,kinlódok én szívesen,de minek???Mert nem én kinlódom hanem a gyerek!Tuti nem csak mi vagyunk így!Mindenki csak hodja a gyereket a nevelési tanácsadóba,és nem veszik észre a problémát.szerint több a problémás gyerek mint aki jobban teljesít!!!Na most mondjátok ha hülyeségeket írtam!!!!:((((
És lehet mondani ,hogy az én gyereke ilen meg olyan!Oksi értettem!De nem lenne egyszerűbb erre kitalálni valamit??? Nem azért mert elfáradtam!!!Szívesen teszem ! De a gyereket nézném!
De nyugodtan mondjátok hogy hülye vagyok!lehet!!!:((((Vagy csak szeretem a gyerekem!!!:(((
szia.Számolni tud.Tudja a szorzótáblát.Össze tud adni ,kitud vonni.De mint matek ,úgy összeségében nagyon nehezen megy,és baromira lassan.Ha ott ülök felette jól csinálja,ha nem vagyok ott akkor hát nem biztos.Mintha azt érezném,hogy ha ott vagyok jobban megy!A dolgozat hát az siralmas:(
Pedig nem buta!Valamitől azt érzem ,hogy nincs vele gond!De mégis:(((
Nem értem ,hogy ha szépen olvas,szépen megtanulja 5 re a verset,jól tudja az angolt ,akkor mi lehet a gond?Miért nem marad meg a történelem,és a természetismeret ,ha az angol ott marad????
Nektek a többi minden jól megy?
Megtud mindent tanulni?
A memóriájával és a koncentrációval nincs gondja.
Bocsánat, de amit javasoltok olyan, mint amikor egy lebénult karú embernek azt bizonygatják, hogy nem akarja eléggé emelni a kezét, nem koncentrál eléggé a keze emelésére és azért nem mozdul a karja.A ginko biloba ezen nem javít.
Meg kell találni azt az okot, ami miatt ezek a tanulási problémák fennállnak. Ha az angol kiváló, a verstanulás kiváló, az olvasás kiváló ez arra utal, hogy a mechanikusan megtanulható dolgokat jól rögzíti, de a problémafelismerő képesség, a kombinációs készség, a logikai gondolkodás valamiért gátolt. Ez jellemző az autista gyerekekre. Ő egy nagyon kedves és aranyos "esőemberke" lehet egy szerető családban. (ha teheted nézd meg az Esőember c. filmet)
Igen ezt én is olvastam,hogy vannak ilyen készítmények.jelen pillanatban ,szedünk is ilyet.Ami tartalmaz halolajat,és más fontos vitamint.De mint tudjuk ez önmagában igen igen kevés!:(
Azért köszike.
Szia!
Érdemes lenne neki minőségi halolajat és ginkgót adni.Mindkettő sokat tud segíteni a koncentrációban, a tanulásban. Diszlexiás gyerekeknél is beváltak. Sok jó tapasztalat van velük.
Esetleg nem diszlexiás? Ilyen irányba nem vizsgálták?
Nagyon jellemzőek a tanulási problémáitok egy diszlexiás gyerekre.
További ajánlott fórumok:
- Csak nekem furcsa, hogy albérletben, bizonytalanságban élő, minden Ft-ot nehezen kiadó nők esküvőt rendeznek a párjukkal, és gyereket vállal
- A páromnak gyereke van és nehezen megy az elfogadás
- Nehezen boldogulok az öregekkel. Egyszerre zsarnokok és gyerekek.
- Az 5 és fél éves kislányom nehezen alakít ki kapcsolatokat gyerekekkel/felnőttekkel
- Kisfiam 3 és fél éves és nagyon nehezen beszél és dadog kihez kellene vinnem a gyereket? Vagy tudok neki valahogy segíteni?
- Kamaszok a gyerekek hogy éljük mi ezt túl mi szülők? itt még a kamaszok is segíthetnek...