Köteles vagyok a webáruházból megrendelt terméket átvenni? (tudásbázis)
Az attól függ, hogy mit rendeltél. Ha egy sima webáruházban bárki számára megvásárolható akármit, akkor nem vagy köteles átvenni.
Ha viszont a rendelésed "egyedi"-nek minősül, tehát direkt a kérésedre szerzik be, ill. készíttetik, akkor köteles vagy átvenni és az elállási jog sem érvényes.
A kényelmetlenségek elkerülése végett jobb, ha lemondod a rendelést ajánlott levélben a webáruház üzemeltetőjének a székhelyére címezve. Így, ha bármilyen kellemetlenség adódna, Te időben lemondtad, mivel nem teljesítették a vállalt határidőt és a kapcsolatot sem vették fel Veled.
Nincs a Fogyasztóvédelem ami ezek után nekik adna igazat. Magam is webáruházat üzemeltetek, így kénytelen voltam bemagolni:S
Ha ez többet segít, olvasgass itt egy kicsit:
azért írtam, mert van olyan termékkör, aminél nem szükséges "megtapogatni", pontosan tudja a vevő, hogy mit rendel - és ha ilyen esetben mondja azt a futárnak, hogy "bocs, mégse kérem", és nem veszi át, akkor az már a vevő "hülyesége", nem az eladó hibája, és mégis az eladó bukja be a szállítási költséget
mindez kikerülhető a rendelés időben történő lemondásával, így fair mindenki részéről
Sajnálatos dolog, hogy már olyan világot élünk, hogy egyik fél sz.arik a másikra, és kevés az olyan helyzet, ahol a vevő és az eladó is becsületeses, tisztességesen kezeli a dolgokat.
SZerencsére azért akad még ilyen... :)
garanciális feltételek vannak a webáruházaknál, miszerint ha nem tetszik az áru, 8 napon belül kötelesek visszavenni. Futárral kivitt árut a vevő helyben megnézheti, ha nem az, vagy nem tetszik neki, nem köteles átvenni. Ez azért van így, mert ez nem egy bolt, ahol besétálsz, és megtapogatod a terméket, hanem csak a neten látod, és lehet, nem is olyan, amit szeretnél.
De ez le kell, hogy legyen írva minden webáruház szállítási és garanciális feltételeinél.
És az, hogy ezen az üzlet mennyit bukik, ne legyen már a vevő gondja, könyörgöm!
Jófejségből nem kell megvenni valamit, ami nem kell. Az pedig, hogy a bolt nem teljesítette a szállítási feltételeket, csak az ő hibája, vessen magára. Legalább jelezte volna, ez lenne a minimum, nem? Ő sem elnéző, amikor én nem fizetek időben. Már nem az a világ van, hogy várunk napokig, mire a szolgáltató megjelenik. Ők vannak a vevőkért.
ha ennyire nem reagálnak, akkor célszerűbb lenne telefonon, akkor biztosan valaki vette az üzeneted
utána pedig emailt is írj, hogy írásos nyoma is legyen
igen.pontosabban az átvételtől számítva 8 nap.
csakhogy ezesetben a visszaküldés költségét a vevőnek kell állnia.
hívd fel őket,ha nem veszik fel akkor írj egy lemondó levelet és ennyi.
ha mégis hozza a futár egy idő múlva akkor mondd azt,hogy te már lemondtad és ne vedd át egyszerűen.
amúgy 2x szokták megkísérelni a kiszállítást, ha nem sikerül akkor visszaviszik a feladónak.
ha még nem indították el, akkor mondd le a rendelést
ha elindították és nem veszed át, akkor a szállító elbukja a szállítás díját, ami neki nem jó
ha olyat mondasz le, ami nem volt raktáron és csak neked megrendelték, akkor megintcsak a szállítónak lesz rossz, mert rajta marad egy nem keresett termék...
Szerintem ha sokáig hitegettek, nyugodtan mondd le.
De mindenképp szólj nekik akár telefonon is, hogy ne is indítsák el a futárt/postát, mert az tényleg kitolás. Én jelezném írásban is, hivatkozva a korábbi levelezésre, kihangsúlyozva, hogy nem válaszoltak.
Nem tudom. De van rá okod, hogy ne vedd át, úgy értem, közben beszerezted máshol?
(Én pont most vagyok így, rendeltem valamit, négy hete (!!) már, hogy nem kaptam meg. Ha most hozzák majd, nem veszem át, azóta beszereztem máshol (ide se böffentettek, hogy nincs raktáron, ezért késik). Na, mondjuk én ezért nem veszem majd át.
Te is hasonló ok miatt?
miért nem mondod le?
vagy már úton van?akkor is a korrekt az lenne ha odaszólnál nekik, hogy mégsem kéred.
max a szállítási költséget ha vanm a futárnak add oda, így a fair.
További ajánlott fórumok:
- Az Avon-os online rendelés összesítésnél mit jelent a megrendelt termék melletti piros x jelzés?
- Avon tanácsadónők: miért van az, hogy a megrendelt terméket nem számlázzák ki és nem kapjuk meg később sem?
- Vatera- nem küldte az eladó a megrendelt terméket!!!:(
- Mennyi idő alatt szállítja ki a megrendelt terméket az Egészségguru webáruház?
- Szállítási sérült terméket webáruházból vásároltatok már?
- Aki rendelt már a radium oldalról, mikor kapta meg a megrendelt terméket a futárszolgálattól?