Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:( (beszélgetés)
Figyelj...
Ugyanakkor azért azt se lehet elvárni, hogy mindig másik 30 szívjon a mi kis furcsáink miatt...
Mert azért te is tudod, hogy nehezebb őket kezelni, elviselni, stb..
Ez bizony plusz teher a többi gyereken. Akik szintén nem teljesen 100-asok, mert elváltak a szülők, szegények, ilyenek-olyanok...
Szóval az előző hsz-em..
Kellene időlegesen az a "köztes" megoldás...
Aztán ha mi kis értékes furcsáink már eljutottak arra a szintre, hogy nagyon nagy zavart nem okoznak, akkor mehetnek integrálódni..
Előtte meg nem, nem a súlyos értfogyokkal kell együtt lennie, hanem a "saját fajtájával".
Ezért lenne a normális sorrend általában:
szegregált nevelés....felkészítés az integrációra....integráció....utánkövetés.
A gond ezzel az, hogy gyakorlatilag nincsenek erre intézmények. Vannak súlyos fogyatékosokat szépen nevelő intézmények..
És vannak a normál intézmények..
Azt kellene megérteni, hogy a gond ott van, hogy egy enyhe autista, egy ADHD-s, egy magatartászavaros, egy enyhe értfogy, szóval a "csak kicsit gáz" gyerekek szüleinek NINCS VÁLASZTÁSA.
Tehát sok esetben látja a gondod a problémás gyerek szülője is, csak éppen nincs hova vinnie a gyereket.
No ez a baj.
Mert ha lenne olyan hely, aki végigjátsza az elején leírt folyamatot, akkor csökkenteni lehetne a nyomást..
De enélkül???
Csak fizetősen lehet az ilyen gyerekek oktatását megoldani...
Én ezt tettem jelenleg, de ez bizony attól függ nálunk is, hogy fogom-e tudni végig fizetni...
A helyzet teljesen érthető.. Mindkét félnek értenie kéne..
Én azt a kérdést tenném fel azért a helyzetet egyébként jól látó tanárnőnek:
"biztos, hogy mindent megtett azért, bevezetett új módszert, képes napirendet, táblákat, mozgásos feladatokat, stb.stb. stb.. hogy kezelje a helyzetet??? Vagy csak jól látja?
Mert a kettő nem ugyanaz..
Egyébként igen, én egyáltalán nem vagyok nagyon integráció párti. Azt gondolom, hogy csak nagyon felkészülten szabadna ezt megtenni, és bizony a szegregáltan való oktatás, felkészítés a közösségi létre nem ördögtől való...
Igen, nagyon egyetértek.
Én is később, már egyetemen, vagy az oda való készülésben jöttem rá ezek fontosságára. Azóta kardoskodom, hogy ne legyenek lenézett tantárgyak a rajz, ének, tesi, stb... Sőt, ne is tantárgyak legyenek...
Annyit tudok normál rendszer mellett tenni, hogy jár a lányom zeneiskolába, beválasztották a Zuglói Filharmónikusok gyerekzenekarába.. Emiatt sokat van távol, kicsit kevesebbet tud tanulni..
Néha lehet, hogy emiatt négyes egy egyébként ötös tudás...
De kit érdekel..
Én tudom, hogy többre megy a zenével+négyessel, mint az ötössel...
Mert ez egy élethosszig tartó verseny, nem lehet az első 18 évben minden patront eldurrogtatni. A tartalékok pont a lélekben, és az ezt tápláló művészetekben vannak...
A fiaméknál az alapítványiban ugyan normál tanmenet van, de látom, hogy ott ezt azért tudják, és komolyan is veszik..
Az autizmusrol. Ahogy a Polgar apuka mondta: minden gyermek zseni, csak ki kellene hozni belole a legjobbat.
Kiforgatod a szavaimat? :) Az, hogy hiszek benne, meg az, hogy "valami hívő" vagyok, két külön dolog.
A nagyobb gyerekem járt is alternatív iskolába.
Bár ez bölcsisekről, ovisokról szól, ez érdekes:
A digitális világ (tv, táblagépek)* olyan mértékű vizuális információval árasztja el a gyerekeket, ami feldolgozhatatlan a számukra.
*szgépek, laptopok
Az oktatási rendszer nem fog változtatni. Ezért keresek folyamatosan lehetőséget, hogy NE KELLJEN a gyereknek normál iskolába járni. Alternatívba akartam adni, nem jött össze. Hát most azon gondolkozom, hogy magántanuló legyen és más, hasonló korú gyerekekkel tanuljon együtt kiscsoportban.
(A nagy fiam waldorfba járt,ő sni-s. A kicsivel nincs más "baj", mint hogy okos. Minek íráson, olvasáson, számoláson kívül bármit is megtanulnia egy gyereknek, ami nem érdekli? Ha jó matekból, tanuljon matekot. Ha jó magyarból, tanuljon magyart. Iszonyatosan unja és utálja az iskolát.)
Én éppen a fordítottját tapasztaltam tolerancia terén...
Ha egyik "normál" gyerek behúz egyet a másik "normál" gyereknek, akkor mindenki kiegyezik azzal, hogy hát Istenem, előfordul az ilyen a gyerekek között. Ha ugyanezt egy ADHD-s vagy autista teszi, akkor minimum a szülők fel követeli habzó szájjal a gyerek azonnali áthelyezését, és minimum az országgyűlés összehívását. Nincs az a "normál" szülő, aki annyit járt fogadóórára oviba, iskolába stb. mint pl. én, holott az esetek 90%-ában nem is vele van a baj, hanem a "normálokkal" akik az átlagostól való minimális eltérést, furcsadágot is képtelenek elviselni...
További ajánlott fórumok:
- Barátom telhetetlen és már tönkretesz ezzel!
- A szomszédom tönkreteszi az életemet!
- A féltékenység tönkreteszi az életem!
- Hogyan kellene helyesen reagálnom, ha a vendégünk tönkreteszi az új szőnyeget?
- Szerintetek tényleg fel lehet ragasztani a műkörmöt pillanatragasztóval? Mi lesz a saját körmömmel? Tönkreteszi?
- Nem vagyok irigy, de utálom kölcsönadni a személyes tárgyaimat...vagy elhagyják, vagy tönkreteszik ....