Devizahitelesek (beszélgetés)
Köszönöntem, de ez akkor is magas , mivel ott a kocsi, de mindegy. Az nem most lesz, mikor én ezt megértem, hogy kocsi is, meg még néhány millió.:((
Na, jó. Akkor mennyiért ment el a 3 éves autó?
A felvett hitel 26.881 CHF, ami 186-os árfolyamon=5 mFt
Az autót eladják x összegért, amit levonnak a tartozásból. Ez az összeg minimális szokott lenne (300-500 ezer). Tehát, marad még 20.000 CHF tartozás, ami pl. 230-as árfolyamon 4,6 mFt, amire jönnek a kamatok, költségek, stb.
Mert közben emelkedett a chf árfolyama, ezáltal a tőke is.Nálunk nem másodlagos a hitel, mint az USA ban. Ott ha veszel egy házat hitelre, és nem tudod fizetni (igen alacsonyak a kamatok), akkor egyszerűen a bank visszaveszi a fedezetként felkínált házat, és lenullázódik a hiteled, tehát újra kezdheted az életed.
Nálunk nem így működik. Magyarország épp ezért nagyon jó terep volt a bankoknak, mert extra profitot tehettek zsebre. Normálisnak nem mondható törvények szabályozzák a végrehajtást, árverezést, hatalmas a visszaélés is. Lehet, hogy azt az 5 milliós autót mondjuk 800 ezer forintért adták el. Tényleges megoldás valóban az lenne, hogy a bank piaci áron beszámítaná az autót,(adja el ő maga) és a fennmaradt összeget kellene visszafizetnie. Sajnos itt egyenlőre egyik bank sem jár el tisztességesen, mert a törvényeink nem kedveznek az adósnak.
Lehet, hogy a szeptemberben életbelépő új törvények neki is kedveznek majd, és ha nem is 0 forinttal, de legalább kiszámítható tartozással megúszhatja az egészet. Igaz, még az árfolyamra nem hallottam megoldást, csak szóbeszédet, miszerint 180ft ba számolnák be a chf hiteleket.
De ez sem jelent megoldást, mert pl egy 10 milliós tőke mára majdnem 20 millióra duzzadt, annak aki 2006 ban vett fel chf hitelt, így ha csak egyszerűen a fennálló tartozást váltanák át forintra, akkor is a hitel horribilis lenne, gyakorlatilag visszafizethetetlen maradna. Az árfolyamrés minimális összeget jelent egy adósnak, az egyoldalú kamatemelés sem akkora összeg, hisz a tőke az ami annyira megemelkedett, (és tulajdonképpen naponta változik), ezért visszafizethetetlen. Ez azt jelenti, hogy az adós élete végéig fizeti a hitelt, és még a gyermekei is vagy 20 évig. Ezt kell megoldania az államnak, mert ez a legégetőbb probléma. Ezt a kocsit a hitelfelvevő, a mostani törvények szerint, még vagy 180 hónapig fizeti majd, ha nem tovább( a chf ingadozása miatt).
Ja, igaz! Most kezd világosodni.Aha, tényleg nem lehet.
Viszont, ha beleszámolják azt, amit eddig fizetett,miért nem lehet megállni 5 milliónál a visszafizetésben?
Érthetően kérdezek?))
Mert akkor így is, hogy visszaadta, lehet, hogy 7 milliót fizet ki , az akkor 5-ért eladott kocsira.
Felvett 5 millió forintot + annak kamatait. Az új kocsi, a kihozod a szalonból szinte azonnal veszít legalább 500 ezret az új értékéből. Tehát nem fedezi a hitelt amit felvett. Egy 3 éves autót nem lehet 5 millió forintért eladni.
Az más kérdés, hogy mennyiért adták el az autóját, mennyi tőke maradt amit fizetnie kell.
Szerintem is, vedd úgy, hogy 3 évig használtad.:(
Mennyit is fizettél ki?:))