Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Bankkártya probléma, van megoldás? fórum

Bankkártya probléma, van megoldás? (tudásbázis)


26. Sz123
ma 20:37

Mondjuk a Microsoft pont nem az a cég, ami felugró ablakokkal szórakozik meg hackerkedik (?).

Ha még tényleg hacker lett volna, akkor nem a MS jelenik meg a kivonaton.

ma 20:12

Most hogy igy szóba került, rákerestem a gugliban

[link]

ma 20:03

Háromszor hívtak telefonon a Microsofttól Londonból. :)

A lényeg hogy elhajtottam a fickót, a harmadik egy nő volt

Nem mintha én annyira angolos lennék de a férfin éreztem hogy tanult nyelve az angol, bár más angol nyelvterületen más akcentussal beszélnek

Gondolom, valami hekkerkedés akart lenni

23. Kacsahercegno (válaszként erre: 20. - Katt2)
ma 19:24

Örülök, jobb a biztonság amúgy, ha új kártya akkor új kártya.


Azért is kérdeztem a tranzakció nevét/összegét, mert azokra rákeresve lehet azért infót találni a neten, hogy hátha valós. Csak tapasztalatból, mert nekem is volt már ismeretlen levonás, aztán kiderült, hogy az is én voltam, hiába is próbáltam volna letagadni. :D

22. Channa* (válaszként erre: 20. - Katt2)
ma 18:55

Szuper!

Akkor felesleges volt a kártyacsere...

21. timycat (válaszként erre: 20. - Katt2)
ma 18:49

o365? Akkor tényleg minden oké.


Lánykori néven Office, de már extrákkal, régen én is azt használtam, már nincs rá szükségem.

20. katt2
ma 16:39

Megoldódott... Az érintett fia rendelte meg ezt a 365 izét, még tavaly, csak az anyja fizette ki. A srác meg csak ma tudta elmondani, hogy mi is ez, hiszen csak tegnap este történt a banki megterhelés.

Én meg gyártottam az összeesküvés elméleteket... Hm...


Szóval minden rendben.

19. Channa* (válaszként erre: 18. - Globus)
ma 16:36
Azzal nem szokott gond lenni.
18. globus (válaszként erre: 17. - Channa*)
ma 16:33
A csoportos beszedés biztonságos?
17. Channa* (válaszként erre: 4. - Katt2)
ma 14:43

Reménykedjünk benne, hogy a kártyacsere elegendő lesz.


És a pénzzel mi lesz? Visszakapja?


Díjnet: valóban nincs 2 faktoros azonosít, bár néha igen. Nem tudom, hogy mitől függ.


A fizetés megtörténik, mert megadjuk a bankkártyaszámot, érvényességet és a CVC kódot.

16. katt2 (válaszként erre: 14. - Kacsahercegno)
ma 13:28

" Micorosoft hivatalos supportnál... "


Keresem a címet, de nem találok semmi érdemlegeset. Tudsz valamit?

Egy telefonszámot is találtam, de ott csak egy automata van és nem ilyen problémákkal foglalkozik. Ki van ez találva...

15. Kacsahercegno (válaszként erre: 14. - Kacsahercegno)
ma 13:23

Mondjuk ez sem magyarázat arra, hogy nem fizetett rá elő, meg ha csalás, akkor is végülis lemásolhatják a hivatalos terhelés szövegét is. Mindenesetre a supportnak elküldeném.


Amúgy erre csak az új bankkártya a megoldás, nagyon meg kell nézni, hogy az ember hol fizet a kártyával. Mobilon talán még biztonságosabb, arra nehezebben települ adathalász szoftver, mint asztali pc-re.


Egyébként a díjnet pl. nekem is feltűnt már, hogy valamiért ott sosem ugrik fel a 2FA. Mondjuk ha a hivatalos applikációból indítom a fizetést, ami a simplepayen keresztül megy, akkor nagy baj nem lehet, de ha valaki egy adathalász emailben lekattint egy linket, amiről azt hiszi, hogy a díjnet küldte....

14. Kacsahercegno (válaszként erre: 13. - Katt2)
ma 13:05

A Microsoft 365 egyszemélyes verziója pont ennyibe kerül, és ezzel a Microsoft 365 msbill.info közleménnyel vonják az internet tanúsága szerint.


Szerintem a Micorosoft hivatalos supportnál nyújtson be egy panaszt a banki kivonatokkal, hogy vizsgálják ki és térítsék vissza.

13. katt2 (válaszként erre: 10. - Amaunet)
ma 12:39

Egyébként, innen jött a bank szerint: Microsoft*Microsoft 36msbill.info


Itt van még néhány érdekesség:


[link]


[link]


[link]

12. katt2 (válaszként erre: 9. - Kacsahercegno)
ma 12:36

Nem, biztosan nem. És megadta a bankkártya adatait? Nem emlékezne rá?


24.999,-Ft az összeg.

11. katt2 (válaszként erre: 8. - Amaunet)
ma 12:34
Elnézést, nem állt szándékomban sértegetni, vagy ilyesmi.
ma 12:25
Egy vásárlásokat is ajánló játékban is lehet félre kattintani és előfizetni.
9. Kacsahercegno (válaszként erre: 7. - Katt2)
ma 12:22

És mekkora összeg egyébként? Milyen pénznem?


Nem lehet, hogy bekapcsolt valamilyen ingyen próbaverziót valamiből, és elfelejtette lemondani? Én már jártam így...

8. Amaunet (válaszként erre: 7. - Katt2)
ma 12:19

Bocsánat!

"Microsoft ( a K&H banki kivonat szerint ) leemelt egy összeget"

Erre alapozva írtam, segítő szándékkal.

7. katt2 (válaszként erre: 6. - Amaunet)
ma 12:14

Nincs a banki kivonaton semmi a szolgáltatással kapcsolatban.


Nincs semmilyen eszköze az MS-től.


Nem kapott e-mail-ben semmit az MS-től.


Nem is hiszem, hogy az MS-nek bármi köze lenne ehhez az ügylethez.

6. Amaunet (válaszként erre: 1. - Katt2)
ma 11:57

A banki kivonaton az is szerepel, hogy milyen szolgáltatásért szedi le a pénzt a MS.

Nekem van előfizetésem a MS-nál. Havi tárhelybővités amit így "MS 1TB onedrive" a számla narratívjában.

Emailben számlát is kapok róla az MS-től.

Kártyaadatokat fizetéskor kér a fiókba belépve.


Biztosan van olyan eszköze, ahol MS fiókot regisztrált. Akár egy windows telepítéshez is létre kell már hozni egy MS fiókot. Ezen keresztül tudják a frissítéseket és a biztonságot garantálni.


Nézze meg az emailjeit!

Biztos, hogy kapott valamilyen értesítést.

5. katt2 (válaszként erre: 3. - Violet18)
ma 11:45
Véletlenül rákattintani, ezt még el tudom képzelni, de véletlenül nem írja be senki a bankkártya adatait. Anélkül meg hogy fizetne a bank?
4. katt2 (válaszként erre: 2. - Channa*)
ma 11:43

Biztosan nem fizetett elő semmire.


A bankos nem tudott semmit mondani, csak az összeg, meg az, hogy a Microsoft-tól van a terhelés. Letiltotta a bankkártyát, kap újat és ingyen, mert ez egy visszaélés.


Nem egyedi eset, a neten van egy csomó ilyen, egy nap alatt már milliós tételnél tartanak.


Csak azt tudom elképzelni, hogy a bankkártya adatokat egy banki alkalmazott nyúlta le. Különben csak a hackerek jönnek szóba, de egyiket sem lehet bizonyítani, legalábbis ebben az esetben.


Az, hogy a Díjneten lehet idegen kártyával fizetni, az érthető, mert például mondjuk a fiam kifizeti az én gázszámlámat. Ez rendben van, de miért nem kér, küld valami azonosítót, hogy a későbbiekben vissza lehet keresni az egész tranzakciót. Vagy ez a bank dolga lenne? Tehát, a Díjnetre miért nem vonatkozik ez a kétfaktoros azonosítás?


Sok ilyen cég van, ahol nincs semmiféle azonosítás? Ez így egyszerűen életveszélyes.


Lemondom a Díjnetet, inkább minden szolgáltató küldjön e-mail-ben számlát. Meg a bankkártya limitet is visszabutítottam. Tervezetten kell menni vásárolni, csak annyi pénz legyen a számlán, amit el is költök.


Van a Díjneten olyan, hogy beírom a bankkártya adatait és ha nincs a kártyán pénz, akkor majd csak akkor teljesíti az utalást, ha lesz elég pénz a kártyán? Mert ha így van, akkor a limit sem megoldás.

ma 11:41
Nagyon sok olyan esettel talalkozunk, h viber belepes kozben jon egy felugro ablak es maris elofizettel az elfogadom gombbal valamire heti szinten. Valszin ez is az. Kártyacsere sajnos 😞 mert nincs mindig 2 faktoros azonositas...
2. Channa* (válaszként erre: 1. - Katt2)
ma 11:23

Tuti, hogy semmire nem fizetett elő?


A férjemnek volt nem régen egy olyan, hogy valami sport100 vagy mi emelgetett le hetente 399 Ft-ot a számlájáról.

Elvileg ez akkor van, ha véletlenül regisztrál valaki.


Mi felhívtuk a telefontársaságot is, ellenőriztük, hogy valóban nem nyomott e rá véletlenül a férjem, és mivel nem, így a telefontársaság tiltotta a további tranzakciókat. A már elszámolt 2 heti összeget,nem kaptuk vissza, de utána már nem is történt ilyen terhelés.


Tehát, kérdés, hogy milyen alapon történik a terhelés? Ha nem a bankkártya adatai lettek kiadva, akkor simán lehet, hogy a telefonján valamilyen szolgáltatást megrendelt véletlenül és ez terhelődik x időnként.


Azt már sikerült kideríteni, hogy milyen alapon terhelődik? A bankos tudott ebben segíteni?

Telefontársasággal is beszéljetek! Hátha ők tudnak segíteni a leállításba, mert ez esetben nem kell a bankkártyát tiltani.


Mert ugye, ha a telefonon történt regisztráció miatt vannak ezek a terhelések, akkor teljesen felesleges a kártyát cserélni, ettől nem fog megszűnni.

ma 11:06

Egy ismerősöm bankkártyájával a Microsoft ( a K&H banki kivonat szerint ) leemelt egy összeget. Holott semmiféle kapcsolatban nem áll a Microsoft-tal, nem rendelt tőlük semmit, stb.

A bankos azt mondta, hogy ezt bármikor megtehetik, ez egy csalás, a megoldás új bankkártya.

Hogy tudták a csalók ezt megtenni?


Ha pl. a Vodafon ( most One ) számlát fizetem ki, az úgy működik, hogy kapom e-mail-ben a számlát, beírom a bankkártya adatokat, kéri az internetes vásárlási kódomat, a bank is küld egy kódot, ha minden stimmel, leemelik a pénzt a számláról. Ha jól gondolom, ez a kétfaktoros ellenőrzés.


A Díjnet más. Megkapom a fizetnivalót, beírom a bankkártyaadatokat és már ki is van fizetve. Tehát semmiféle kétfaktoros kód nincs. Vagyis, ha tudom egy idegen bankkártya összes adatát, akkor fizethetek vele a Díjneten keresztül.


Van más megoldás az új bankkártyán kívül?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook