Bankkártya probléma, van megoldás? (tudásbázis)
Mondjuk a Microsoft pont nem az a cég, ami felugró ablakokkal szórakozik meg hackerkedik (?).
Ha még tényleg hacker lett volna, akkor nem a MS jelenik meg a kivonaton.
Háromszor hívtak telefonon a Microsofttól Londonból. :)
A lényeg hogy elhajtottam a fickót, a harmadik egy nő volt
Nem mintha én annyira angolos lennék de a férfin éreztem hogy tanult nyelve az angol, bár más angol nyelvterületen más akcentussal beszélnek
Gondolom, valami hekkerkedés akart lenni
Örülök, jobb a biztonság amúgy, ha új kártya akkor új kártya.
Azért is kérdeztem a tranzakció nevét/összegét, mert azokra rákeresve lehet azért infót találni a neten, hogy hátha valós. Csak tapasztalatból, mert nekem is volt már ismeretlen levonás, aztán kiderült, hogy az is én voltam, hiába is próbáltam volna letagadni. :D
Szuper!
Akkor felesleges volt a kártyacsere...
o365? Akkor tényleg minden oké.
Lánykori néven Office, de már extrákkal, régen én is azt használtam, már nincs rá szükségem.
Megoldódott... Az érintett fia rendelte meg ezt a 365 izét, még tavaly, csak az anyja fizette ki. A srác meg csak ma tudta elmondani, hogy mi is ez, hiszen csak tegnap este történt a banki megterhelés.
Én meg gyártottam az összeesküvés elméleteket... Hm...
Szóval minden rendben.
Reménykedjünk benne, hogy a kártyacsere elegendő lesz.
És a pénzzel mi lesz? Visszakapja?
Díjnet: valóban nincs 2 faktoros azonosít, bár néha igen. Nem tudom, hogy mitől függ.
A fizetés megtörténik, mert megadjuk a bankkártyaszámot, érvényességet és a CVC kódot.
" Micorosoft hivatalos supportnál... "
Keresem a címet, de nem találok semmi érdemlegeset. Tudsz valamit?
Egy telefonszámot is találtam, de ott csak egy automata van és nem ilyen problémákkal foglalkozik. Ki van ez találva...
Mondjuk ez sem magyarázat arra, hogy nem fizetett rá elő, meg ha csalás, akkor is végülis lemásolhatják a hivatalos terhelés szövegét is. Mindenesetre a supportnak elküldeném.
Amúgy erre csak az új bankkártya a megoldás, nagyon meg kell nézni, hogy az ember hol fizet a kártyával. Mobilon talán még biztonságosabb, arra nehezebben települ adathalász szoftver, mint asztali pc-re.
Egyébként a díjnet pl. nekem is feltűnt már, hogy valamiért ott sosem ugrik fel a 2FA. Mondjuk ha a hivatalos applikációból indítom a fizetést, ami a simplepayen keresztül megy, akkor nagy baj nem lehet, de ha valaki egy adathalász emailben lekattint egy linket, amiről azt hiszi, hogy a díjnet küldte....
A Microsoft 365 egyszemélyes verziója pont ennyibe kerül, és ezzel a Microsoft 365 msbill.info közleménnyel vonják az internet tanúsága szerint.
Szerintem a Micorosoft hivatalos supportnál nyújtson be egy panaszt a banki kivonatokkal, hogy vizsgálják ki és térítsék vissza.
Nem, biztosan nem. És megadta a bankkártya adatait? Nem emlékezne rá?
24.999,-Ft az összeg.
És mekkora összeg egyébként? Milyen pénznem?
Nem lehet, hogy bekapcsolt valamilyen ingyen próbaverziót valamiből, és elfelejtette lemondani? Én már jártam így...
Bocsánat!
"Microsoft ( a K&H banki kivonat szerint ) leemelt egy összeget"
Erre alapozva írtam, segítő szándékkal.
Nincs a banki kivonaton semmi a szolgáltatással kapcsolatban.
Nincs semmilyen eszköze az MS-től.
Nem kapott e-mail-ben semmit az MS-től.
Nem is hiszem, hogy az MS-nek bármi köze lenne ehhez az ügylethez.
A banki kivonaton az is szerepel, hogy milyen szolgáltatásért szedi le a pénzt a MS.
Nekem van előfizetésem a MS-nál. Havi tárhelybővités amit így "MS 1TB onedrive" a számla narratívjában.
Emailben számlát is kapok róla az MS-től.
Kártyaadatokat fizetéskor kér a fiókba belépve.
Biztosan van olyan eszköze, ahol MS fiókot regisztrált. Akár egy windows telepítéshez is létre kell már hozni egy MS fiókot. Ezen keresztül tudják a frissítéseket és a biztonságot garantálni.
Nézze meg az emailjeit!
Biztos, hogy kapott valamilyen értesítést.
Biztosan nem fizetett elő semmire.
A bankos nem tudott semmit mondani, csak az összeg, meg az, hogy a Microsoft-tól van a terhelés. Letiltotta a bankkártyát, kap újat és ingyen, mert ez egy visszaélés.
Nem egyedi eset, a neten van egy csomó ilyen, egy nap alatt már milliós tételnél tartanak.
Csak azt tudom elképzelni, hogy a bankkártya adatokat egy banki alkalmazott nyúlta le. Különben csak a hackerek jönnek szóba, de egyiket sem lehet bizonyítani, legalábbis ebben az esetben.
Az, hogy a Díjneten lehet idegen kártyával fizetni, az érthető, mert például mondjuk a fiam kifizeti az én gázszámlámat. Ez rendben van, de miért nem kér, küld valami azonosítót, hogy a későbbiekben vissza lehet keresni az egész tranzakciót. Vagy ez a bank dolga lenne? Tehát, a Díjnetre miért nem vonatkozik ez a kétfaktoros azonosítás?
Sok ilyen cég van, ahol nincs semmiféle azonosítás? Ez így egyszerűen életveszélyes.
Lemondom a Díjnetet, inkább minden szolgáltató küldjön e-mail-ben számlát. Meg a bankkártya limitet is visszabutítottam. Tervezetten kell menni vásárolni, csak annyi pénz legyen a számlán, amit el is költök.
Van a Díjneten olyan, hogy beírom a bankkártya adatait és ha nincs a kártyán pénz, akkor majd csak akkor teljesíti az utalást, ha lesz elég pénz a kártyán? Mert ha így van, akkor a limit sem megoldás.
Tuti, hogy semmire nem fizetett elő?
A férjemnek volt nem régen egy olyan, hogy valami sport100 vagy mi emelgetett le hetente 399 Ft-ot a számlájáról.
Elvileg ez akkor van, ha véletlenül regisztrál valaki.
Mi felhívtuk a telefontársaságot is, ellenőriztük, hogy valóban nem nyomott e rá véletlenül a férjem, és mivel nem, így a telefontársaság tiltotta a további tranzakciókat. A már elszámolt 2 heti összeget,nem kaptuk vissza, de utána már nem is történt ilyen terhelés.
Tehát, kérdés, hogy milyen alapon történik a terhelés? Ha nem a bankkártya adatai lettek kiadva, akkor simán lehet, hogy a telefonján valamilyen szolgáltatást megrendelt véletlenül és ez terhelődik x időnként.
Azt már sikerült kideríteni, hogy milyen alapon terhelődik? A bankos tudott ebben segíteni?
Telefontársasággal is beszéljetek! Hátha ők tudnak segíteni a leállításba, mert ez esetben nem kell a bankkártyát tiltani.
Mert ugye, ha a telefonon történt regisztráció miatt vannak ezek a terhelések, akkor teljesen felesleges a kártyát cserélni, ettől nem fog megszűnni.
Egy ismerősöm bankkártyájával a Microsoft ( a K&H banki kivonat szerint ) leemelt egy összeget. Holott semmiféle kapcsolatban nem áll a Microsoft-tal, nem rendelt tőlük semmit, stb.
A bankos azt mondta, hogy ezt bármikor megtehetik, ez egy csalás, a megoldás új bankkártya.
Hogy tudták a csalók ezt megtenni?
Ha pl. a Vodafon ( most One ) számlát fizetem ki, az úgy működik, hogy kapom e-mail-ben a számlát, beírom a bankkártya adatokat, kéri az internetes vásárlási kódomat, a bank is küld egy kódot, ha minden stimmel, leemelik a pénzt a számláról. Ha jól gondolom, ez a kétfaktoros ellenőrzés.
A Díjnet más. Megkapom a fizetnivalót, beírom a bankkártyaadatokat és már ki is van fizetve. Tehát semmiféle kétfaktoros kód nincs. Vagyis, ha tudom egy idegen bankkártya összes adatát, akkor fizethetek vele a Díjneten keresztül.
Van más megoldás az új bankkártyán kívül?
További ajánlott fórumok:
- Kisiskolás problémák megoldása
- Ez lehet pszichológiai probléma? És ha igen, mi a megoldás?
- Ha felajánlanák neked, hogy a nyilvánosságon keresztül megoldást találsz a régóta húzódó családi problémára elvállalnád?
- Ismer valaki olyan "spirituális látót, aki segíthet a lelki problémák feltárásában, megoldásában?
- Külföldi bankkártya problémák, segítenétek?
- Hozzá fogok jutni a pénzemhez? Bankkártya probléma, leírás az első hsz-ben