Van értelme 1 hónapra előre kijelenteni bármit is az iskolanyitásról? (beszélgetés)
Senki nem akarja átharapni a torkod, vitázunk.
Te az elméleti oldalról, mi a gyakoriról.
Nem vitázni akarok veletek. Főleg nem akarom, hogy mert van egy állításom átharapjátok a torkom.
A kormánynak van egy programja a digitalizációval kapcsolatban, amely az oktatást is meg fogja változtatni.
Nekem ez tetszik.
Ne magadhoz mérj mindenkit!
Korábban írtad, hogy neked mindig ment a tanulás. Hidd el, nem mindenkinek meg úgy, mint a karikacsapás. Nem mindenki lángész, nem mindenki csupa tehetség, és vannak olyan gyerekek (sajnos nem kevesen) akik sajátos nevelést igényelnek ugyan, de integrált oktatásban vesznek részt.
Írtam, jóval lentebb, hogy van ráció abban, amit írsz az online oktatásról, de csak bizonyos fokig.
De most azt látom, hogy tényleg magadra maradsz az egyoldalú véleményeddel, mert csak a saját szemszögedből látod a dolgokat.
Aki érvel, az pedig - szerinted - kifogást keres.
Nem így van.
A szülők részéről pedig teljes mértékben elfogadható az ellenérzés a digitális oktatással kapcsolatban.
Korosztálytól függetlenül.
A gazdasági kérdést nem akarom ismét feszegetni, arról már megírtam a véleményemet.
Ez az elmélet.
Gyakorlatban 2002 óta annyi a fejlődés, hogy több az informatikai eszköz.
Biztos, sokat költöttek el, csak a haszna kevés.
Nem beszélve olyan apróságokról, hogy felvételi előtt pár hónappal változtatják meg az egyetemen a felvételi tárgyat...
Nem tudom te igen-e, de én nem azért szültem, hogy a gyerekem 10-11-12 évesen háztartást vezessen. Vagy felügyelet nélkül hagyjam napi 8-10 órára.
Mi cégen belül szavaztuk meg (a vezetőség 12 tagja, mind családos), hogy 14 éves korig (volt aki 16-ra tette le a voksát) gyerek nem maradhat otthon napi 9-10 órára egyedül (nem csak home office létezik). Pláne ha több gyerek van, nagy csibészségekre képesek.
Azaz úgy szervezzük a munkát hogy ha 14 év alatti gyerek nem tud suliba menni, nincs másik szülő, akkor a munkavállalónk valahogy otthon tudjon vele lenni.
Elb...sztunk már sok-sok milliárdot sok h.lyeségre, számomra nem ez a fokmérője annak, hogy egy rendszer jól működik vagy sem.
Az innovációs minisztérium élen jár az ökörségben. Ezt meg én tapasztalom.
Gondolom olyan családdal is találkoztál ahol van 3 gyerek, akik egyszerre 3 órán vannak jelen, plusz jó esetben 2 home office-oló szülő. Tényleg zavartalan az oktatás és a munka.
Ez lesz a jövő, hisz beindult a nemzeti szaporító program és az "adott" 30-40-50 millió édes kevés ahhoz hogy mindenkinek saját külön szobája legyen. Még vidéken is.
Én munkatársakkal dolgoztam digitálisan ahol 3-4 gyerek van, kész káosz volt a háttérben. De biztos jó szülőnek is, gyereknek is.
Korábban már említette, hogy erre készült egy program, melyre már több száz milliárdot költöttünk.
Digitális Jólét Program
Magyarország digitális oktatási stratégiája
Elnézést, hogy újra linkelek, de nem saját (sokak szerint eltorzult) fantáziából szedem azt, amit írok.
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK
Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája
A Kormány által 1536/2016. (X. 13.) Korm. határozattal elfogadott Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája
(bár nem hiszem, hogy annyira érdekelne bárkit is, hogy letölti és elolvassa)
Ehhez első lépésben a tanárképzést kellene átalakítani, vonzóvá tenni a tanári pályát, anyagilag is.
Ezzel egy időben modernizálni a tananyagot, konszenzussal, hogy ne alakítgassák minden kormányváltáskor az épp aktuális ideológia szerint.
Ha ez megtörténne még mindig ott a kérdés, hány gyereknek adottak otthon a körülmények, és nem az eszközökre gondolok, az könnyen megoldható.
Korábban említettem, hogy előadások készülnek majd profi tanárokkal, tanterv szerint. Ezeket lejátssza az "alkalmatlan" tanár, majd megbeszélik.
Persze, van az a tanár, akinek még nem is szakja az informatika, csak van otthon egy gépe és be kellett ugrani valakinek. A tanulói 10 lépéssel előrébb járnak a témában.
No, igen. Nevelni a szülőnek kell (továbbra is).
Sokan vannak itt, akik 10-11-12 évesen már vitték a háztartást és nem csak egy gombot kellett megnyomni a mikrón, hogy ebédhez jussanak.
A gépen való bejelentkezés épp olyan, mintha valóban belépne a tanterembe. Regisztrálják, naplózzák.
Nem négy fal közti életről beszélek. Csak az oktatás online.
Persze, vannak.
De egy kamaaznak megtanítani valamit nem egyszerű. És sajnos a lányom tanára egyszerűen alkalmatlan.
Nekünk szerencsénk van, a családban, baráti körben vannak, akik segítenek, de ez nem mindenkinek adott.
A másik szerencse, hogy van külön szobája, nem zavarja senki.
De még így is több a hátrány, mint az előny.
Azt el tudom képzelni, hogy egy cipőfelsőrész-készítőt meg kell tanítani a gyakorlatban is, hogy hogyan igazítsa a bőrt a kaptafára vagy egy sebésznek részt kell vennie műtéteken. De ma már a színészek is online, otthon próbálnak.
Informatikában pedig már nem kell összerakni egy gépet ahhoz, hogy értse valaki. Vannak képek, ábrák a szemléltetésre. Vagy lásd lentebb a linket.:)
Igen van. Igen részt vettem. Sőt! Tartottam előadást online.
Úgy látom sajnos a szülők azok akik a legnagyobb "ellenálók" ebben a témában.
De ha megis baja esik a felugyelet nelkul hagyott gyereknek, mert bizony az csak megesik, akkor a szulot veszik elo veszelyeztetes miatt.
Teljesen otupikus elkepzeles, hogy 10-11 eves kortol mindenki fegyelmezettem vegignezi a videokat minden nap. Az ennyi idos gyerekek kezdenek pont zsizsegni, lazadozni, mindent jobban tudni, es vastagon lexarni.
De kulonben ha mindenki mehet mindenhova szabadon, mi ertelme lenne egyaltalan a negy fal kozti eletet forszirozni?
Igen, csak erősen tanárfüggő, hogy működik-e.
Nálunk épp az informatika az, ahol semmit sem ér az online oktatás.
Hagyjuk már a linkeket! Nem nem tudjuk miről van szó, csak egyszerűen nem jó, nem kielégítő. A sumákolás melegágya, ezek gyerekek, kamaszok, nem egy kaptafára készülnek, velük nem egyszerű, meg van b..va az agyuk. Még a tantermi fegyelemmel is baj van, nem hogy így. Pláne ha a szülők még partnerek is a h.lyeséghez. Van az elmélet - a linkek amiket bedobálsz - meg van a gyakorlat és az élet.
Van digitális oktatásban részt vett gyereked? Egy digitális órán is részt vettél?
Igen, ez így történik ma is pl. a Zoom, Meets és Webinar applikációkon, vagy a Classroom-ban, ahol mindenki bent van egy virtuális tanteremben, ahol a tanár a "moderátor".
Vagy élőben adja le a tananyagot, vagy egy előre elkészített videót oszt meg a becsatlakozókkal.
Itt lehetőség van kérdezni, megbeszélni a tanárral leckét.
Bocs akkor nem youtube, valami más forma, de te írtad felsőtagozat videón.
"Felső tagozatban pedig készülnek majd tematikus videók minden tantárgyból, amelyek tanterv szerinti ütemezésben megtekintéséhez ellenőrzött felületen be kell lépnie a tanulónak.
Nem tudom hány történelem órát kell leadni egy tanévben, legyen mondjuk 100. Elkészítenek 100 darab 45 perces videót profi tanárokkal. A többire nem lesz szükség."
Régen (még állt a kerítés) láttam egy filmet, talán Ausztráliában, vagy Texas, hasonló részein élőknél már akkor tv-n keresztül ment a kisdiákok oktatása, csak azért, hogy ne kelljen nekik naponta hatalmas távolságokat legyalogolni az iskoláig. Talán havonta 1x mentek be és feleltek, dolgozatokat írtak, felmérve, melyik diák, hogyan halad az otthoni tanulással.
De ha jól emlékszem, ott minden diáknak meg volt, hogy a tanárt, tanítót milyen telefonon lehet elérni, ha a tanulás során valami segítségre volt szüksége, ugyanúgy mint órán, itt is lehetőség volt kérdezni.
Ezt itt is meg lehetne csinálni a net-es oktatás mellett, talán jobban éreznék a diákok azt, hogy nem lehet sokat lazítani.
Előttem egy futurisztikus kép...
Remélem, nagyon távoli jövő, nem szeretnék ilyen világot.
Nem fejtem ki, de erősen összefügg az emberek elidegenedésével.
Bocs, tudom nem nekem címezted, de ehhez szorosan kapcsolódik, amit mondani szeretnék.
Igazad van, másként látjuk a dolgokat. Nincs ebben semmi kivetnivaló.
Személy szerint úgy vagyok vele, ha bekapcsolódok egy vitába, akkor mindkét fél álláspontját nézem, és ha az ember józan ésszel gondolkodik, akkor be kell látnia, hogy a vitapartner is jól érvel, és bizony sok igazság van abban, amit mond.
Szerintem (szerintem aláhúzva) legtöbbször azért fújja mindenki a magáét, mert egyszerűen csak a saját oldaláról nézi a dolgokat.
Pedig mindegyik fél mondandójában van igazság, csak a mérleg nyelve általában arra dől, amelyik oldalon nagyobb a súly. Hacsak a mérleg nyelve be nem akadt...
Digitális Jólét Program
Magyarország digitális oktatási stratégiája
Nem youtube videókról beszéltem és természetesen bizonyos szakmák gyakorlatát a tanműhelyekben és a gazdaságban fogják ezek után is megszerezni.
Egy kifogást se hoztam fel, nem az én stílusom.
Miből gondolod, hogy ez a jövő? Van már ilyen oktatási rendszer? Szerinted 6x45 perces youtube videókkal gondolkodó, szakmájában kiváló embereket lehet faragni?
Ok. Igazad van.
Másként látjuk a dolgokat, másként nevelkedtünk.
Lehet felhozni a konkrét kifogásokat, de a világ halad és ez lesz a jövő.
Nem lesz kihez mennie ezt értsd már meg ha nem ismeri meg az osztálytársait.
Ezért írtam idézőjelbe a bezártságot.
Nekem egy ovistársam se lett osztálytársam, és általánosból egy osztálytársam se követett középsuliba. Mindig 0-ról indultam ismeretség terén, ahogy sokan, ha csak nem egy icipici közösségben élnek. De ott meg a középsuli újra szétszórja a népeket érdeklődési körnek, tanulási képességnek megfelelően. (Egy szakmai suli érdekes lenne online).
Az ovistársaimmal hiába barátkoznék, nem sok közös témánk lenne, ott még nagyon szerteágaznak az életek, vegyes a banda, ahogy az általánosban is, de a gimi már specko volt, oda már azonos célú embereket válogattak be. Velük töltöttem a fiatal felnőttkoromat, formáltak, élményeket szereztem velük már a szülőktől függetlenül. Ez ha otthon váltunk volna droiddá egy monitor előtt nem valósul meg. De igaz elmehettem volna "bandázni" 17 évesen az ovistársammal is, hisz őt már ismertem, bár már volt 1 gyereke addigra.
Ahogy amikor én még csak nyári gyakorlaton voltam egy általános iskolás osztálytársnőmmel a bíróság folyosóján futottam össze, éppen a 2 gyermeke elhelyézésére várt. Én akkor még tivornyákat szerveztem, ő már babazsúrt.
De biztos sok közös témánk lett volna.
Pont ott válnak szét az életek akiket hazazavarnál, hogy feleslges bejárni iskolába. Pont az azonos érdeklődési körű, célú embereket nem ismernék meg személyesen.
Másrészt ahogy fent is írtam, szakmát megtanulni otthon? Ne nevetess!
Találkoztam, bandáztam a korombeliekkel. Iskolában odafigyeltem és nem kellett pluszban tanulnom otthol a jó jegyekért.
Az igény a kortársaival való találkozásra már óvodában ott van.
Nem arról beszélek, hogy be vannak zárva!
Szabad a délutánja, mehet a korabeliekkel. Egy felső tagozatos már átmehet a szomszéd faluba a barátnőjéhez pizsama partira.
Városban pedig még könnyebb a barátokkal összejönni.
Mehetnek bringázni, focizni, moziba.
További ajánlott fórumok:
- Hogy reagálnátok erre a nem hétköznapi kijelentésre ?
- Mit tennél ha az anyósod kijelentené, hogy neki köszönheted hogy van gyermeked...
- Ősszel letelik a gyesem, és volt főnököm kijelentette, nem vesz vissza, mit tehetek, ha el akar küldeni?
- Hogyan kell értelmezni? A szerelem nem egy, hanem az egyetlen lehetőség, hogy boldogok legyünk... ez vallomás, vagy csak kijelentés?
- Mit jelenthet ez a kijelentés egy férfitól?
- Mi a véleményetek erről a kijelentésről?