Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mit értenek az autószalonok "kötelező szerviz" alatt? fórum

Mit értenek az autószalonok "kötelező szerviz" alatt? (tudásbázis)

2009. dec. 9. 08:22

Érdekes téma, és állandóan időszerű.


A másfél éves autómat Kecskeméten második szervire akartam vinni: kalkuláció: 93 000,- Ft

A legérdekesebb három tétel a kalkulációban:


1- az első kerekek leszerelése, belső perem tisztítás????kerék felszerelés. Ár: 15 000,- Ft.


2- a hátsó kerekek leszerelése, fékdobból ferodol kitakarítása, /mintha nem lenne gyárilag helye a fékpor kiürülésének!!, kerekek felszerelése. Ár: 18 000,- Ft


3- bogároldó feltöltése ablakmosóba: ár: 5900,- Ft


Kértem ajánlatot B.Pesten. 75 000,- Ft /kevesebb anyagot használtak fel ./


Aztán utam Békéscsabára vitt: hasraültem. Az ár a Kecskemétivel, megegyező anyagfelhasználással: 42 000,- Ft

Kivéve a három átveréses tételt, ami Kecskemét szerint kötelező Opel előírás!

Kecskeméten azonnal kezdték volna, egy gramm munkájuk sem volt.

Békéscsabán várni kellet 1 hetet. Mivel pont akkor mentem megint természetesen hozzájuk vittem.

Érdekességképpen, Kecskeméten a csapvizet bogároldónak hívják… végül is oldja…/ 93 000,- Ft ..!/

Békéscsabán ingyen adták a téli ablakmosót, és ingyen kívül belül kinyalták az autót. Nem is tudtam, hogy ez is benne van az árban.

Jólesett a végszámla. És nem sajnáltam tőlük.

2007. okt. 11. 17:15
km után határozzák meg. 2ooo, 15e, és 15 ezrenként emelkedik a kocsi 3 éves koráig. Ennyi idő alatt jobbik esetben kijönnek a rejtett vagy az adott autóra vonatkozó rejtett hibák. Haa nem viszed el akkor elveszíted a jótállásod.
2007. aug. 25. 14:03

Ja, mondjuk kicsit szemtelen voltam, tudtam, hoyg kiégett a két első helyzetjelző lámpám, majd az ellenőrzés után megnéztem, és nem égtek és a szervízlapon a lámpák rendben felirat szerepelt. Na ekkor szállt el az agyam, pörögtem oda a szervízpulthoz és bájos mosollyal kérdeztem, hogy:

-Ugye a lámpák ellenőrizve lettek?

-Ó, persze. -jött a válasz...

-Akkor elmondaná, hogy miért nem ég és miért nincs feltűntetve? Maguk így dolgoznak?

Na előtte nekem kellett volna fizetnem mindent, utána nem álltam szóba velük, egyezkedni próbáltak. Utálom, amikor fizetek valamiért és nem is keveset és hülyének próbálnak nézni...

2007. aug. 25. 13:54

A 2 éves Citroenemnek tönkrement a kormányszerkezete, a kuplung és a váltó is...furcsa volt, mindig a "szülőszervízbe" vittem, kicsit kiborultam rájuk, megnézték, de nem csináltak semmit vele, pénzt viszont kértek. Elvittem független szerelő ismerősömhöz is a dolgot, a kormány már rastogott, kanyarnál ugrott...kicsit mérges lettem, felhívtam a Citroen Hungáriát -aki az összes márkaszervízt képviseli- és a segítségüket kértem. Fél éven belül kivizsgálták az ügyemet, kaptam új kormszerket, kuplungot és váltót. Ha rendesen szervizelték volna az autóm, ezek a hibák nem jöttek volna elő. Kb. a 20%át kellett magam fizetnem, a többit ők állták. A szerelési díjnak is csak töredéke jött le nekem. A különböző Hungáriára végződő felügyeleti szakszervek vagy mik ezért vannak! Lehet telefonálni, szervízpapírokat bemutatni. Amúgy nincs joguk a márkaképviseleteknek kijelölni a szervízt, ha van szerződött független szervízes ismerősöd, hozzá is viheted a kocsit, ha törik, vagy belső javításra szorul. Én azért vittem hozzájuk, mert személyes "egyezményem" volt egy kereskedőhölggyel ;)

De pl. az un. üzembehelyezési díj is arra van kitalálva, hogy ők járjanak jól :D simán lehet faragni belőle ügyes beszélgetésekkel...aki tudja, tudja.

26. emily
2007. aug. 10. 17:11
"Csak" 24000 Ft-ot fizettem, kicserélték a pollenszűrőt, az olajszűrőt, meg lecserélték az olajat...
2007. aug. 10. 13:15

Igen emagdi!

Már láttam.

A Toyota abszolút, a Saab márkakereskedések pedig szinte abszolút teljesítik a rendeletben foglaltakat. Hívj csak fel egy Toyota márkaképviseletet, és kérdezd meg tőlük. Mindenféle jogi huzavonát mellőzve.


Egy dolgot köt ki: a beszerelt alkatrészre a beszerelő vállalja a garanciát. De ha az az előírásoknak megfelelően, igazoltan van beszerelve, a garancia fennáll. Mégha soha nem is vitted a Toyotád Toyota márkaszervizbe.


SF

24. emagdi (válaszként erre: 23. - Sasfioka)
2007. aug. 10. 12:19

te már láttál is olyat, hogy valaki ez alapján érvényesíteni tudta a garanciaigényét?:)))))

nehezen tudom elképzelni.... max jópár éves jogi huzavona után... :)))))))


LOL:))

2007. aug. 10. 11:20

Nem akartam jogi dolgokkal "dobálózni", de nincs más választásom.


Létezik egy úgynevezett 1400/2002/EK számú Európai Bizottsági rendelet a Szerződés 81. cikke (3) bekezdésének a gépjármű-ágazatbeli vertikális megállapodások és összehangolt magatartások egyes csoportjaira történő alkalmazásáról. Ez a rendelet egyszerűbb nevén a "csoportmentesítő" nevet kapta, és mely szerint:


A KERESKEDŐ NEM KÖTHETI A GÉPJÁRMŰ KARBANTARTÁSÁT EGY MEGHATÁROZOTT CSOPORTHOZ (értsd: márkaszervizhez)


Ennek megfelelően a kötelező szervizt nem szükséges a meghatározott márkaszervizben elvégeztetni. Nem járhat garanciavesztéssel.


Persze láttunk már karón varjút, és pl. az Opel tipikusan nem teljesíti ezen EK rendeletet. Ő csak akkor "érvényesít" garanciát, ha az adott és meghatározott márkaszerviz javítja az autót - jogtalanul.


De már sok típus nyilatkozik úgy, hogy az EK rendeletben meghatározottak szerint jár el, viszont azt kéri, minősített szervizben a javítást számlával igazolva végezzék a javítást, olajcserét, stb. Ekkor marad a garancia.


SF

22. emagdi (válaszként erre: 19. - Sasfioka)
2007. aug. 10. 10:35

"Valóban nem hülyék a KERESKEDŐK, akik a kötelező szervizt előírják. Nekik "ott térül meg" az autó. Nem az eladási árban :) Hanem az évi többtízezres, többszázezres "kötelező szervizeken." Azzal nincs munka, mégis tíz-ötvenezrekre le tudják húzni az ügyfelet. "


ha visszaolvasol egy oldalt, pont ezt mondtuk mi is......

21. emagdi (válaszként erre: 19. - Sasfioka)
2007. aug. 10. 10:34

"Mi az amit érvényesíteni tudsz akkor, ha kötelező szervizben volt az autód, és nem tudnád érvényesíteni, ha nem lett volna ott?"


pl motorhiba. (ez is konkrét eset volt). lehet, hogy ötezerből egynél fordul csak elő, viszont ha pont a te autód az, akkor egy ilyen elég súlyosan érinthet... így meg a szerviz kénytelen volt gariban megcsinálni.

20. emagdi (válaszként erre: 19. - Sasfioka)
2007. aug. 10. 10:32
benne van a szervizkönyvben, hogy mire vonatkozik a garancia.
2007. aug. 10. 10:19

De ha elviszed kötelező szervizbe az autót, akkor honnan tudod, hogy az adott hibát MAGÁRA VÁLLALJA a szerviz? Tehát pl. egy 30000 km után tönkrement kuplungszerkezet esetén? (Konkrét példa volt, azért mondtam) Ahol szinte biztos lenne a nem megfelelő alkatrész, mégis a vége: ügyfél fizeti az idő előtt tönkrement kuplungszerkezet-cserét (többszázezer forint). Mert nem bizonyítható, hogy a gyártó hibája. Pedig az autó mindig volt szervizben, az előírásnak megfelelően.


Mert ha karban tartod (illetve kötelezőszervizelteted, amely cseppet sem karbantartás...) az autót, és harmincezer kilométernél a kuplungod elszáll, akkor a szerviz készségesen kicseréli neked, válladat veregetve, hogy rendesen hoztad a pénzlehúzós kötelező szervizre, ezért most ezt ingyen bevállaljuk? :) Max. az orosz népmesékben.


Valóban nem hülyék a KERESKEDŐK, akik a kötelező szervizt előírják. Nekik "ott térül meg" az autó. Nem az eladási árban :) Hanem az évi többtízezres, többszázezres "kötelező szervizeken." Azzal nincs munka, mégis tíz-ötvenezrekre le tudják húzni az ügyfelet.


Az autókra vonatkozó garanciális szabályokat nem az általános garanciális szabályoknál kell keresni. Azokra külön, sokkal korlátozottabb feltételek az érvényesek.


Mi az amit érvényesíteni tudsz akkor, ha kötelező szervizben volt az autód, és nem tudnád érvényesíteni, ha nem lett volna ott?


SF

18. emagdi (válaszként erre: 16. - Sasfioka)
2007. aug. 10. 10:12

de pont az a lényeg, hogy nem tudod bebizonyítani, hogy gyári hiba miatt romlott el az a bizonyos alkatrész.

elromlik, elviszed a szervizbe, ők meg elküldenek, hogy sajna nem tartottad karban a kocsit, azért romlott el.

ezután persze mehetsz fogyasztóvédelemhez, bíróságra vagy akárhova, és lehet, hogy évek múlva ESETLEG visszatérítik a károdat.

de tudod nem hülyék a gyártók, nem véletlenül írják elő a kötelező szervizt.


más tészta, ha valamiről kiderül, hogy szériahibás, és a gyár visszahívja. de ez szökőévben egyszer van, azért erre minden gyártó kínosan ügyel, hogy ne legyen (vagy ne derüljön ki), mert ez iszonyat bukta a cégnek.

2007. aug. 10. 09:47

Mi most vittük 2 éves szervízre az autót.Mivel a zöldkártya is lejárt így 42000 ft-ba került. Tolatóólámpakapcsolót cseréltek a kocsin állítólag, holott a tolatólámpánk akkor is működött mikor a szervízes srác betolatott a műhelybe.Ennek ellenére 1589 ft-ba kiszámlázták nekünk.Mikor rákérdeztünk az volt a válasz, hogy a szervízelés szerint nem volt jó.Nem tudtunkl mit tenni persze kifizettük.

Mindez azért röhejes azonban, mert már az 1 éves szervíznél is hibás volt állítólag és már akkor is cserélték.

Na mindegy.Mi úgy döntöttünk, hogy a 4 éves szervízre, illetve műszaki vizsgára már nem a vásárlás helyén lévő szervízbe visszük.A garancia amúgy is csak 2 évre szól a mi esetünkben, pedig új kocsi volt szalonból vásárolva.

Szóval kötelező szervíz = PÉNZKIDOBÁS.

2007. aug. 10. 09:08

Amennyiben gyári hibás az adott alkatrész, akkor ott nem attól függ, hogy volt-e szervizben.

Értem az alatt: Ha valamelyik alkatrész "központi" hibája miatt visszahívják az adott modellt, akkor a kötelező szervizen nem lévő modellt is visszahívják. Ha pedig olyan hiba van, aminek nem kéne lennie, akkor ha volt kötelező szervizen, ha nem, rádfogják... (pl. idő előtt tönkrement kuplung...) Illetve csak nagyon korrekt kereskedő teszi meg, hogy azt mondja - a mi hibánk. Ilyenből mint a sajtot tartó fehér holló...


SF

15. emagdi (válaszként erre: 14. - Sasfioka)
2007. aug. 10. 06:02

megnézem, hogy a szavatossági jogodat hogyan érvényesíted kötelező szerviz híján.

simán rádfogják, hogy nem tartottad karban az autót, és azért ment tönkre az autó azon alkatrésze.


jó, nem gyakori, hogy valami meghibásodjon, de ha az ember pont kifogja, és bekrepál valamelyik nagyobb alkatrész, akkor aztán szívás van....

2007. aug. 9. 20:50

MIre is szükséges az autón a garancia? :) Csak azért kérdezem, mert autók esetén ez a fogalom igencsak nem létezik...

Amennyiben gyárihibás az autó, akkor ott szavatosság van, szavatosságot meg nem tud kötelező szerviz hiányával korlátozni... Egyéb esetben pedig olyan, hogy garancia nincs is az autón...


A kötelező szerviz max a szervizkönyvben mutat jól. Későbbi értékesítéskor el lehet mondani, hogy gondos gazda voltál. Más gyakorlati haszna nem igazán van.


SF

13. 1fc6b1dbaa (válaszként erre: 12. - Emagdi)
2007. aug. 9. 18:25
Pontosan úgy van,ahogy EMagdi írta! Garancia elveszik,ha nem viszed.Ennyi....nem több. Egyébként szemét "húzás" ez,mert így gyakorlatilag nem annyiba kerül a kocsid,mint hitted.Pont olyan,mintha azt mondanám,hogy vegyél tőlem kottont,de gyere vissza a barátnőddel együtt,majd tesztelem.:) Én inkább használt autót veszek,olcsóbb,jobb(ha értesz hozzá) és nincs ilyen procedura! Suzuki?Nem köll!
12. emagdi (válaszként erre: 8. - Erikpipi)
2007. aug. 9. 16:09

erikpipi!

az a lenyúlás, hogy az autóknál általában előírják, hogy hány km-nél kell elvinni kötelező jelleggel szervizbe (15e, 30e, 45e, 75e, 100e), de minimum évente.

ha nem viszed el, akkor buktad a garanciát...


nekem 3 éves a kocsim, tehát eddig 3x voltam vele kötelező szervizben. lenyúlnak jó csomó pénzzel (főleg, mert még látják, hogy céges kocsi is), de eddig semmit nem kellett rajta javítani.

kötelező szervizen max leellenőrzik, hogy jók-e a fékek, kicserélik az olajat, olajszűrőt, feltöltik az ablakmosót, és ha jó kedvük van esetleg a klímát is kitisztítják. mindez olyan 30-40eFt-ba szokott kerülni. na EZ a lenyúlás. mert olyan dolgokat kell elvégeztetned, amit egyébként máshol töredékáron meg tudnál oldani.

ha valami baja is van a kocsinak, akkor ezt az összeget nyugodtan szorozni lehet legalább 3-4-el.


és amíg garanciális, addig csak szakszervizbe lehet elvinni.

11. emagdi (válaszként erre: 10. - Erikpipi)
2007. aug. 9. 14:26
hát, a kötelező szervizt máshol nem is lehet csináltatni...
10. erikpipi (válaszként erre: 5. - Ccd9bb7d17)
2007. aug. 9. 14:13
Szakszervízben érdemes a kocsit vinni, és nem egy sufnituningba. Legalábbis az új autót. A legnehezebb jó szerelőt találni használt kocsihoz.
2007. aug. 9. 14:12
30 ezret
2007. aug. 9. 14:11

Nekünk a féket javították, olajat cseréltek, és egy teljes átvizsgáláson ment keresztül a kocsi. Fizettünk 30 forintot. Használtuk másfél évig minden nap, szervízt nem látott. Egyébként, ha valaki nem használja ki a kocsi adottságait, és nem úgy vezeti ahogy a könyvben van, vagy falábú, és szétnyomkodja a kuplungot, vagy nem használja az 5-ik sebességet pl. akkor természetes, hogy jobban kopik a kocsi. Egy használt autónál nemhogy másfél évente, de rendszeresen van valami ami elromlik és javítani kell.

Nem, értem, mi ebben a lenyúlás?

2007. aug. 9. 06:56
Ma már a kötelező szervíz = pofátlanság.
2007. aug. 9. 04:53
Nem a garanciális idő alatti, bizonyos km utáni ingyenes átvizsgálást?
2007. aug. 8. 21:58
hogy kötelező náluk vinned,és fizetni érte annyit amennyit el mernek kérni...
4. emily (válaszként erre: 3. - Emagdi)
2007. aug. 8. 21:45

Igen, ez volt a gyanúm! :-(

Azért köszi! :-)

3. emagdi (válaszként erre: 2. - Emily)
2007. aug. 8. 21:36

kötelező szerviz = rendszeres lenyúlás.


igazából semmit nem csinálnak, olajat cserélnek, feltöltik az ablakmosót, ilyesmi.

viszont muszáj elvinned az autód, ha nem akarod, hogy elvesszen a garancia...

ez van sajna:(((


egyébként a szervizben vagy az autó márkakereskedőjénél/forgalmazójánál kell lennie leírásnak, hogy hány km-es szerviznél mit kell csinálniuk. (persze ezt nem szeretik mutogatni)

2007. aug. 8. 21:27
Itt arra gondolok, hogy azért a rangeteg pénzért mi az, amit kötelezően meg kell nézniük, kicserélniük, lecserélniük? Pénteken viszem a kocsit 1 éves szervizre és fogalmam sincs az egészről. Azt mondták 23000 Ft lesz és kb. másfél óra alatt végeznek. Szerintetek ez reális?
2007. aug. 8. 21:25
Mit értenek az autószalonok "kötelező szerviz" alatt?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook