Figyelemzavaros gyerek továbbtanulása (beszélgetés)
Szia!
Nálatok is kísérte a figyelemzavart tikkelés?
Be ne add a Ritalint!!!!
Ha figyelemzavaros, akkor egy aranyos, nyugodt tanító vissza tudja terelni a figyelmét!
Nekem is van ilyen az osztályban. Szerencsémre a szülők aranyosak, megértőek. Ha valamiben lemarad, azt bejelöljük, s otthon anyukával pótolják. Különben meg csak addig kell várnod, amíg ha lány akkor menstruálni nem kezd, ha fiú, akkor mutálni. Utána a hormonokkal együtt ez is gyengülni fog.
Van ilyen saját gyermekem, most egyetemen van, jól terljesít. Kitartás! Kérdezz priviben, szívesen válaszolok!
Sziasztok!
Fiamról most állapították meg, hogy figyelemzavaros. Ritalint írtak fel neki, de nem nagyon szeretném beadni neki. Ha írnátok, hogy milyen alternatívák jöhetnek szóba a fejlesztésére megköszönném ! Ő 8 éves, nyugodt fiú, suliban kitűnően teljesít. Szorongás, és tikkeléssel mentünk a pszichológushoz. Ott állapították meg a figyelemzavart és hiperaktívítást . Köszönöm!
Szerintem amikor a saját elhatározásukat akarják megvalósitani, mindenre képesek.
Nekem Tomival kapcsolatosan egyszer azt mondták: mindig csak egy kicsivel várjak többet tőle mint amit ad, és akkor a csillagotak lehozza nekem az égről. Ez van előttem folyamatosan, és teljesen igaz.
7 évesen voltunk a nyitott világ iskolában. akkor felirták neki a ritalint. Egy 7 éves gyereknek napi másfél szemet. Fél évig adtam neki jóhiszemüen. (akkor volt elsős ) Teljesen megváltozott a személyisége, más lett, kényszeres. Abbahagytuk.
Igy amit elértünk, az ő saját érdeme, a segitő szándéku pedagógusoké és amit mi tudtunk neki segiteni amikor hagyta. Most sportol, kempózik 1 éve komolyan. Májusban ezüst érem a kor és sulycsoportjában, Szeptemberben bronz a korcsoportjában ( egy kicsi nőtt a sulya ) és egy 4. hely a felnóttek között. Nagyon jó hatással vannak rá, sokat változtatott rajta. Főleg a tartásában, az önbizalmán. Itt szerzett igazán először haverokat, akikkel szivesen együtt van.
A fiad részesült orvosi kezelésben, szedett gyógyszert? Nem kell válaszolnod ha kényes a téma.
Nálunk kimaradt a gyógyszer és az orvosi kezelés is. Doktorunk képben volt, de azt javasolta, hagyjuk a szellemet önmagától gyógyulni..
Rám vagy apjára marad a mosogatás, takarítás, elpakolás.
Most már 20. éves a fiam, az utóbbi egy- másfél évben látom rajta az igyekezetet, no ez nem azt jelenti, hogy rendben minden, de merünk reménykedni, hogy mikorra önálló életet fog élni, kellő önfegyelemmel fog rendelkezni és normális családi életet tud majd élni.
Tipikus figyelemzavar!
Hát igen! Nemrég pl. 45 percen át sorolta nekem a forma1-es pályákat, pilótákat, istállóikat a kezdetektől, vagy pl. történelem - az évszámokkal ki tud kergetni a világból. vizsgáztat folyamatosan. És hiába kérek egy pici csendet, vagy hogy én ezt már 30 éve tanultam, nem érdekli. És teljes figyelmet kiván - szó szerint rá kell nézni ha beszél. De amikor vezetek ez képtelenség és akkor de anya, anya figyelsz, anya figyelj stb. De ami nem megy pl. nálunk a földrajz a tanár miatt - hál istennek már nincs - arról szót sem ejthetünk. Pedig tudja a fővárosokat a jellemzőket az országról a zászlóikat stb. Csak azt nem amit kérdeznek. Tehát az adatok mennek, de ha össze kell valamit foglalni az nem. Ezért jó matekból - ami nem szöveges - és fizikából.
A főzés utáni mosogatás akkor rád marad?
Nálunk Tomit néha ráveszem, hogy törölgessen, de csak akkor teszi, ha a kicsi is jön.
Az ágy az nálunk is és a ketyerék is. Számitógép stb.
Minden bizonnyal a fiamnak kisebb fokú a figyelem zavara és sikerült olyan humánus gimnáziumot találni ahol valódi pedagógusok oktatnak. Mint említettem, olvasási és írás problémáink nem voltak, "csupán" a figyelem zavar. Neki dettó vannak olyan dolgai, hogy ami nem áll közel a szívéhez azt nem lehet belesulykolni, itt a probléma most. Imádja a természet tudományt, de az egyetemi oktatásban vannak olyan területek is amik távol állnak tőle. Ezzel van most gondunk.
Egyébként határtalan tudással bír a földrajz és technika terén és imád főzni, de ne tudd meg, hogy a konyha hogyan néz ki utána, mert elpakolni, elmosogatni az nem jut eszébe, értsd így, nem jut eszébe, elfelejti, hogy azt is meg kell csinálni. Elfelejti beágyazni az ágyát, de nem felejti el, hogy hogyan működik valami ketyere, és hogy egy bizonyos természet tudományos filmben mit mondtak erről vagy arról. Én azt mondanám, hogy szelektív a figyelme, ami érdekli az nagyon érdekli, ami meg nem, hát annak Isten bocsásson meg.
Nekem sokszor azt mondták, nem hagyom hogy önálló legyen. Egyedül járt 2 éven át 50 km-re vonattal iskolába. Igaz koleszt nem engedtem volna, hiszen ha nem állok ott, - pakold el, zuhanyozz le,moss fogat, ne az ágyad alá, vedd ki a táskából, pakold el, tanulj már valamit - akkor megeszi a kosz. És nem szándékosan teszi, csak neki nem ez a "lényeg" Ugy mint az osztályzatok. Ugyanugy lényegtelen a jó és rossz osztályzat abból a tárgyból ami ugymond "nem áll közel a szivéhez". Viszont a sport, amit 1 éve csinál és sikere is van, az nagyon fontos. Vagy amit szeret, arról órákkat tud beszélni. De ha valamit nem akar, azt senki nem éri el. ( mármint családtag )
Én csak reménykedek főiskolában, de ha érettségi után nem jön össze, akkor is kitalálunk valamit ami neki való. Imádja a sportot és az állatokat. Főleg a hüllőket.
Ti hogyan jutottatok el az egyetemig. Nálunk a középiskolában nincs elég idő a gyerekre, sőt a többiek szerint kivételeznek is vele. 37 fős osztályba jár. Igyekszem, de én is véges vagyok valahol........
"... a legtöbben nem fogadják el a szülőt, mint segitséget..."
Hogy ez mennyire jellemző!
Kétszer hagyta el a táskáját utazás közben, nem dorgáltuk meg, nem nehezteltünk rá, annyit javasoltunk, hogy vegyen pórázt, tegye a táska fülére és csatolja a csuklójára. Nem tette meg, másodjára megint elhagyott egy táskát, kisebbet, kértük vegyen divatos lánc kiegészítőt, amivel a zsebben elférő tárcákat vagy kisebb táskákat tudja biztonságosan megtartani. Nem tette meg. nemrégiben a harmadik táskáját hagyta el, fel sem hoztuk a póráz témát. Meglepetésünkre elővett egy bőr szíjat és azt használta póráznak.
A praktikus tanácsokról már leszoktunk, képtelen elfogadni. Abból vesszük észre a javulást, hogy időnként magától tesz ellenintézkedéseket.
Ma voltam a jegyzőnél. Kérelmet kell irnom hozzá és ennek alapján Ő fog kérni egy uj szakértői véleményt más szakértők igénybevételével. Nem tul sok reményt füzök hozzá. Azt mondta ez az utja ( akkor léphetünk tovább ). Emberileg igazam van. Ezt mondta. De hát a jogszabály!!!!!!!!!!! A beszédvizsgálóval még ezt megvárjuk.- legalábbis vátok még egy kicsit -
Viszont azt továbbra sem értem, ha 2006 ban diszlexiás, akkor ez 2007-ben hogyan szünt meg. ugy hogy a diszkgráfia megmaradt. Az értékek mindin BNO 81
Akkor kellett volna fellebbezni írásban a jegyző felé, azt hiszem 15 napon belül :( Sajnos nagyon friss a vizsgálat, így nem fogják megismételni sem. Próbáld meg a Beszédvizsgálót, párhuzamosan a jegyzőnél is kérjél időpontot...
Nagyon sok gyerek van, aki felmentést kap az idegen nyelv értékelése alól, érettségi alól is, sőt! egyetemen, főiskolán is akár... persze előzmények után. Érdekesség, hogy az autóvezetés oktatásban is vannak könnyítések, pl. nem számítógépes tesztet írnak, hanem papír-ceruza tesztet, kétszeres idő alatt.
Tudod, Tomival sokkal többet foglalkoztam, mint a kicsivel. Sokszor felváltva a férjemmel, volt hogy 3-a sirtunk és az asztalt ütöttem tehetetlenségemben. Aztán rájöttem, ezzel csak rosszabbat teszek neki is. Ezután szépen, türelemmel. Ugyanis az ilyen tipusu gyerekek a legtöbben nem fogadják el a szülőt, mint segitséget. 7. osztály végén majdnem megbukott fizikából hiába segitettem neki, és csak anya vagyok. Aztán az osztályfőnöke, akihez máig jár tanulni, ajánlott egy nála 3 évvel idősebb fiut. Ő korrepetálta 1 hónapon keresztül hetente 2 alkalomma. Ugy megszerettette vele, hogy a fizika máig 4es-5-ös között mozog. De nyelvre nem találtunk ilyet. Valószinüleg tul sok kudarc érhette, amit még nekünk sem mondott el. Néha egy-egy részlet azért feltárul, azért tudom, hogy kudarcok.
Nektek igen, szerencsétek volt a nyelvtanár tesóval. Igaz amekkora nálatok a család!
2009. februárjában volt az utolsó, akkor az én kifejezett kérésemre az iskolaváltási terv miatt. Ugyanis az előzőben nem volt az sem benne, hogy az érettségin irásbeli helyett két szóbelit huzhat, és több időt kap a felkészülésre.
2006-ban még diszlexiás BNO 81
2007-ben már nem, csak olvasási és szövegértési zavar és 2009-ben szintén. A figyelemzavar BNO 90 és diszkgráfia BNO 81 az még mindig megvan. Az irása gyakorlatilag olvashatatlan ... de nem részletezem mert kb. 5 oldal a szakértói. Ma mindet végigolvastam. Mindet le fogom másolni és elküldöm az általad küldött cimre egy levél kiséretével.
Ja! a fellebbezés lehetősége elsődlegesen hozzájuk, aztán a jegyzőhöz. De a jegyzó is ugyanugy hozzájuk küldött volna. Őfeléjük reklamáltam,- én fellebbezésnek gondoltam - azt válaszolták, hogy ugyan emberileg megértenek, de nem tudják az általános és középiskola törvénytelen eljárását legitimálni.
Viszont rájöttem, képtelen ekkora lemaradást behozni.
Szegénykém Ő is el van ez miatt keseredve. Csak a sportban elért sikerei nyujtanak neki vigaszt. Ráadásul beilleszkedési gondjai is vannak, postosan a "MÁS" viselkedése miatt. Nehéz ez nekem, és nem tudom mikor teszek jót. Hozzáteszem, ő örökbefogadott - 3 évesen került hozzánk - és a szakértői véleményben, az utolsó kettőben már hivatkoznak az intézeti nevelésre, a késői beszéd és mozgás kialakulására, a születési körülményekre.
De arra nem térnek ki, hogy vizsgálták 6 évesen, 7 évesen - mert egy nagyon jó alapitványi óvoda kezdeményezte, egy másik ovi értelmi fogyatékosnak tartotta, és nem hitték el, hogy szerintem csak "hiperaktiv" - és a 2. vizsgálattól kezdve csak 2006-ban viszgálták. ( mindig csak az iskola véleménye alapján "követték" a sorsát. ) Aztán 2007-ben, amikor szigoritották a "MÁS NEVELÉSI IGÉNYÜ" gyerekek körét. És 2009-ben már én kértem.
Bocsi, hosszu és zavaros vagyok. Ugyanis ma beszéltem a gyerek osztályfónökével, és elmondta, hogy a többi gyerek panaszkodik, hogy Tomit másképp birálják a tanárok. Pedig nem, mert ugyanugy iratják vele, nem kapja meg a törvényileg adott lehetőséget ( pl felkészülési időben) igy nem csoda, ha a matek szöveges feladatokat nem tudta megoldani, hiszen nem értette. Közben nagyon jó matekból.
Csak a gyereket sajnálom.
A fellebbezésről:
"Első fok:
A jegyző megkeresésére szakértőként jár el az illetékes szakértői és rehabilitációs bizottság. A jegyző megkeresésének teljesítésében nem vehet részt az, aki a vitatott szakvélemény meghozatalában közreműködött.
Másodfok:
A jegyző határozata ellen a területileg illetékes közigazgatási hivatalhoz nyújtható be fellebbezés."
További ajánlott fórumok:
- Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után
- Szerintetek sokat veszt az, aki levelezőn tanul főiskolán/egyetemen és nem nappalin? Vagy aki egyáltalán nem megy továbbtanulni?
- Jogi irányú továbbtanulás...
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- 18 éves leválása, továbbtanulás
- S.O.S Továbbtanul a gyerek!