Kabát gondok (beszélgetés)
A kínaikra most én is berágtam, pedig eddig nem volt rossz tapasztalatom.
3 dolgot vettem, kettő ebből sz@r. Persze a blokk nincs már meg:(
Megbíztam bennük. De ez most már innentől kezdve másképp lesz:)
A szavatosság az eladó hibás teljesítésért való felelősségét jelenti, ha a termék – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a jogszabályban, vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Szavatosság csak a rejtett hibákra vonatkozik.
Az első lépcsőben kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, amelyek közül – főszabály szerint – választhat.
Árleszállításra és elállásra (amelyek közül szintén választhat) akkor van lehetősége a fogyasztónak, ha a kijavításra vagy kicserélésre – a lehetetlenség vagy az aránytalanság miatt – nem volt joga, vagy azt a vállalkozás nem vállalta vagy nem végezte el megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül.
Sem kicserélés, sem elállás esetén nem köteles a fogyasztó a terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
A műszaki kütyük külön kategória, de most azért is vagyok meglepve, mert még egy 5 ezer forintos szendvicssütőre is 2 év garanciát adnak. (jó, nem pénzvisszafizetésest, persze)
Továbbra is fenntartom, hogy egy drága bőrkabát (?), ha 20 perc alatt tönkremegy, akkor kérem vissza a pénzem.
Hát ezt az u.n. "csere-szabatos" porszívót közel 10 ezerért nem kínaiban vettem, hanem magyar szaküzletben, és a gyártó által elkészített kis jótállási jegyen volt írva, hogy 6 napon belül adnak cserét.
Amit vettem, pontosan 6 hónap + 1 hétig bírta. Utána elköszönt!
Szerintem (hálistennek) a vevők jogai nagyobb teret kaptak, mint ahogy régebben volt.
Én pl. a minap vittem vissza az Aldiba a lányomtól kapott szabadidő garnitúrát, kicsi lett ( :D ), kérdés nélkül adták vissza a pénzt.
A kínaiak csak azt hiszik, hogy bármit megtehetnek, pedig nem úgy van. És hát simliskednek is, élő példa rá a számológépes blokk.
Én is csak úgy gondolom, hogy egy kabátnak rejtett hibája, ha 20 perc után leesik az összes gombja és a szőrme gallérja.
Elképzelni se tudom, hogy lehet, de az tuti, hogy visszavinném, hogy kenjék a hajukra az összes kabatjukkal együtt.
A 3 napot azt hiszem valahol olvastam. A netes rendelésnél még tán 14 nap az elállási jog. Majd valaki kiguglizza.
Ne engedd, hogy lerázzanak!
És ne vásárolj többet kínai boltban. 😯
Valóban csak azon múlik, hogy van-e róla pénztárgépből származó blokkod. Azért írom így, mert nálunk az egyik ilyen üzlet leginkább a pénztárgép mellé rakott számológép által kiadott gépszalagot nyomja a vevő kezébe. Olyankor meg se nézzük (leginkább) hogy mit kaptunk. De azon se a cég neve, sem adószáma, sem az, hogy mit vásároltál...
Ha van pénztárgépes blokkod, akkor sem kötelesek a pénzt visszafizetni, de másfajta árura (cipő, táska, stb.) levásárolhatod az értéket.
Ha még ezt sem engedik, akkor kérd a vásárlók könyvét!
Sziasztok!
Ha szombaton vásároltam egy kabátot a kínai üzletben és 3.ik alkalommal, hogy rajtam volt,kb 20 percet összesen,mennyi az esély, hogy visszakèrhetem az árát?(gombok sorban szakadnak le,a szőrme prèmet már nem tartja semmi,az összes gumi leszakadt ami tartotta)bőr kabátról van szó,varrni sima tűvel nem tudnám és nem is szeretném, ahhoz elég drága volt. Cserét nem szeretnék,mert valószínű a többi is ugyan ilyen silány minőségű. Van rá esély vagy lehetetlen,meg se próbáljam inkább?!