Babakocsi szerviz. Tud valaki segíteni, mit tehetek? (tudásbázis kérdés)
sajnos nem pont így van, a rendelet elég aljas módon úgy van megfogalmazva, hogy "törekedni kell a 15 napon belüli javításra". azaz nincs kötelezettség.
tudtommal 3 hónap az, ami után már kötelesek cserélni, ha addig nem sikerült a javítás.
a 15 napon túli csúszást cserekészülékkel tehetik elfogadhatóvá, nem tudom, ezt felajánlották-e.
az a baj, hogy több sebből vérzik a történet:
- nem ügyeltél a számlára
- ők csak a cserére kötelesek, viszont ez csak neked nem "felel meg"
- még le se telt a három hónap, ami után már muszáj kicserélniük,
- a gyerek akkor is kinőné mostanra a babakocsit, ha az nem lenne hibás, tehát ez nem érv.
Ne feledd, hogy a bolttal állsz garanciális viszonyban, és nem a szervizzel, tehát első körben menj be, és írj be a vásárlók könyvébe, a teljes történetet (de nem emlegesd, hogy a gyerek kinőtte a kocsit, mert ez irreleváns). Utána megírhatod az ajánlott levelet, amiben írd meg, hogy azért nem tudod a felajánlott pénzvisszafizetési változatot érvényesíteni, mert ők elvették a számlát, és kéred, hogy a számlát azonnal bocsájtsák újra rendelkezésedre, mert a termék megvásárlójaként az a te tulajdonod.
így a levélben le van írva, hogy ők tulajdonképpen hajlandóak a visszafizetésre (ők maguk mondták), meg az is, hogy elvették tőled mind a kocsit, mind a számlát.
nem értem, ha 15 kilóig jó a kocsi, és 7.5 kg a gyerek, akkor miért nem fér bele? :s
teljesen biztos vagy benne, hogy bemutattad a számlát? a fogyasztóvédelemnél akkor érdemes jelentkezni, ha meg vagy győződve a magad igazáról, és ők is bizonyítottnak fogják látni, hogy volt számlád. elvileg az, hogy bevették garira, az már azt jelenti, hogy volt számlád, mert általában jótállási jegy + számla kell a garihoz. így nehéz, hogy te sem "emlékszel"...
A kereskedőnek csak akkor kötelessége visszafizetni a vételárat, ha sem a javítás, sem a csere nem lehetséges.
Úgyhogy nem is értem, miért problémáznak a számlán, csoda, hogy egyáltalán hajlandóak lennének visszafizetni az árát (kifejezték valóban ezirányú hajlandóságukat?), mert általában a cserét szorgalmazzák, már ha a javítás sikertelen.
Hát kb ilyet:
"Tisztelt xy szerviz!
2010 július x-én beadtam Önökhöz garanciális javításra egy 2010 jaunuárjában vásárolt yz típusú ilyenolyan színű babakocsit. Önök ezt garanciális javításra átvették, a számlát megvizsgálták, a garanciát igazoltnak látták.
Az azóta eltelt másfél hónapban Önöknek a termék javítása nem sikerült.
Ez idő alatt én a terméket sem használni, sem értékesíteni nem tudtam, mivel Önöknél állt a szervizben.
Kérem, 8 napon belül jelezzék, megkapom-e a javított babakocsit, és ha igen, hol és mikor vehetem át, ellenkező esetben szeretnék áttérni a cserére való jogomra, mivel Önök nem törekedtek a törvényben meghatározott 15 napon belüli javításra.
Amenniben sem a javítás, sem a csere, sem az áru értékének visszatérítése nem járható út, 8 napon belül a területileg illetékes fogyasztóvédelemhez fogok fordulni.
Tisztelettel,
xy".
Én első körben egy ilyet küldenék. :)
Ha fogyasztóvédelem, bíróság, vagy egyéb jogi útra terelődik az ügy, akkor elsősorban az írott anyagok számítanak (levelek, felszólítások, számla).
Ha ajánlott levelet írsz, akkor ők is tudni fogják, hogy nem kispályázol, és komolyan gondolod. Megértem, és természetes, hogy az ember elsősorban szóban-személyesen szeretné a dolgokat megoldani, de ha ez elkezd nem működni, azonnal hivatalos formában kell elkezdeni dokumentálni a dolgokat. Van, ahol már ettől visszavesznek a cigánytempóból :)
Én megpróbálnék visszamenni oda, ahol a babakocsit vettem, és újra kikérni a számlát, gondolom, tudod, hányadikán vetted, és a típusát is, meg ezek szerint van egy átvételid a szerviztől, tehát azzal tudod igazolni, hogy volt egy ilyen babakocsid, ilyen esetben az eladó szerintem újra kiadja a számlát.
Szia! Én kb 4 évig dolgoztam gyermekáruházban gyed előtt ez nálunk úgy ment ha behoztak egy hibás garanciális kocsit akkor először elkértük a garancia jegyet és a blokkot ami nálunk vásárlásnál alapbol össze volt kapcsolva,aztán megirjuk a jegyzőkönyvet és mivel nem mi vagyunk a szerviz hanem tovább küldtük így a jegyzőkönyv egyik példányát átadjuk a vevőnek a másik példányt a garancia jeggyel és a blokkal eggyütt továbbitjuk a kocsival,hiszen a gyárto is csak akkor vállalja a garanciát ha látja a blokkot és érvényes garancia jegyet!
Ne hagyd magad,ha neked kiállították a jezőkönyvet és arrol van egy példányod határozottan szolisd fel őket hogy oldják meg ez az ő problémájuk vagy külömben mész a fogyasztóvédelemhez hidd el megfogják oldani:-)
(ja és ne az eladokkal beszélj hanem a főnökkel)
A puszta ténnyel, hogy felvették garanciális javításra a babakocsit, már elismerték, hogy a garancia érvényes. A számla meglétét, stb ugyanis az átvételkor kell ellenőrizni. Utólag nem mondhatják, hogy ja, nincs meg a számla.
Neked egyébként gondosabban kellett volna eljárni, ez nem működik, hogy "nem emlékszem, mi történt a számlával", nem kellett volna odaadni vagy elveszteni, most nem tudom, melyik történt pontosan.
Én felhívnám őket, és nagyon kedvesen megkérdezném, hogy bevonjam-e a Fogyasztóvédelmi felügyeletet, vagy keresünk-e záros határidőn belül garanciális megoldást. Ezek után feladnék egy ajánlott levelet, melyben a történteket leírom, és ismét megoldásra szólítom fel őket. A levelet lefénymásolnám és nyolc nap elteltével valóban megkeresném a fogyasztóvédelmet.
Sziasztok!
A problémám a következő:Több mint 1hónapja leadtam szervízbe egy januárba vásárolt babakocsit..addig addig húzták a javítást mivel Németországból kellet volna rendelni hozzá alkatrészt,hogy visszafizetik az árát..A gond a következő:nálam van a jegyzőkönyv viszont a számla sehol és a garancia jegy se,na most amikor én ezt leadtam akkor mindent bemutattam,szerintem elvették tőlem,ők viszont állítják,hogy ilyet nem csinálnak..a babakocsit enélkül cserélnék viszont pénzt csak úgy adják vissza ha ezeket bemutatom(újra)..a másik ami érdekes,hogy nincs benne a nevem a gépbe na most ha ők tényleg számlát és nem csak nyugtát adtak akkor ilyen szerintem nincs..állandóan hívogatom őket már nagyon elegem van..mit tudok tenni?volt már valaki hasonló helyzetben?
További ajánlott fórumok:
- Tud valaki segíteni, hogy hol kapok GRACO babakocsihoz alkatrészt?
- Tud valaki babakocsi szervizt Veszprém megyében?
- Rossz a Quinny Dreami kupola része, tudtok esetleg spec. babakocsi szervízt Bp.en?
- Babakocsi szervíz kerestetik...
- Chipolino lumina babakocsi méretei érdekelnének - valaki tud segíteni benne?
- Hauck babakocsi kiegészítőt keresek, tudnál segíteni?