Kezdő vezetés oktatás, friss jogsisok gyertek (beszélgetés)
Volt egy szitu. Elsöbbségadás tábla. Emelkedőn. Nézzünk be mert nemlátunk semmit.. (hogy? Merre? Mit kell csinálni? ..az autó gurul áhhh) Na...leizzadtam pedig 1 fok volt kint és ablak leengedve. 2x lefulladtam. Harmadjára ő pedálozott. Végül még 3x leszivatott vele (nem is baj tanulni kell). Aztán amikor álló autók mellett is néha túl közel mentem meg a kirakott kukákhoz. Akkor korrigált szóban. A végén meg elmondta hogy ilyenkor a tanulót még hagyjuk had kövesse el a hibákat mert igy tanulja meg helyrehozni és kijavítani. Nem mindig lesz oktató mellettem.. ezt is megkell tanulni hogy mik a hibák. Hol...Merre.. Én már előre parázok holnap mit össze nem bénázok majd. Pedig amikor a párom visz hoz...tök lazán megy meg ügyes. Majd gyakorolgatni fogok vele is itt az utcába. Az oktató kifejezetten ajánlja. Az se baj már nekik mint régen hogy vezettél már jogsi nélkül x km-t magánterületen meg stb. Én teljesen abba a hitbe voltam hogy ezt nem szeretik. Pedig aztmondta sokkal jobb...aki már sutyiba vezet előtte. (Én is vezettem. A párom audiját. 5m az autó. Ilyen magánterület részen..körbe körbe 1esbe) kb..ennyi. 😆 Az 0 kb.)
És ez még mind semmi :)
Nem fogja neked megtanítani a kézifékes indulást (domb), valamint hogy nem azért van 3 tükör, mert ez a szabvány.
Gyerekem 8 éve vizsgázott, de már akkor is ez a hülyeség ment.
Miért nem lehet oktatópályát használni?
Anno volt gyorsítás intenzív fékezéssel, hátratolatás....
Végülis...el oktatom magamat lassan ott tartunk.😆 Kb eddig 60% ot netről szedett infókkal,oktatóvideókkal oldottam meg amit nem tudtam...és mondta..."na ez nagyon szép volt" Pedig nem is mondott semmit egy szóval se az adott kanyarról vagy visszaváltásról ott akkor...
Igen. Kellene. Mert pl nekem az is bajom hogy egy 90fokos fordulás...padka...a hátsó kerékkel rámegyek...és hiába mondja az oktató hogy ne a padkát nézd meg az autó orrát.. hanem ahova menni akarsz. De basszus ha azt nézném csak akkor ennyi erövel át is hajthatok a virágágyáson...ugy is odaérek ahova nézek,ahova menniakarok. Meg hogy ne oldalt nézzek hanem elöre.. szedjem a kormányt. Puff... fel a hátsó kerékkel a padkára én meg. (Aztmondta nem lehet átlátszó ajtó hogy én lelássak) nem is átlátszó ajtó kell hanem pl hogy a tükör amikor egyvonalba ér a padka sarkával akkor akárhogy szedem nem fog a hátsó kerék rámenni a padkára (ezt is magam kerestem ki neten..mi a megoldás erre).
Igen. Múlthéten is hogy mentem vezeti...kedden szerdán. (2x 2órát vezetek hetente). Vagy 5en megelőztek a két falu közt úton. Jó...lakott területen belül 50el lehet menni ugye ott 45 48...így megyek. De van amikor csak 4esbe két falu közt.. és olyan 60-65el. Hova menjek többel? Vannak kanyarok..stb. Nem autóversenyzés. Előzzön aki siet. Én tanulom. Ezen a héten holnap meg csütörtökön lesz vezetés.
A legnagyobb baj az, hogy megszűnt a rutinvizsga.
Nekem is ezt mondta. Azt is, hogy így gyorsabb és egyszerűbb a folyamat. Ezzel nem értek egyet, de sajnos ez lett a rendszer. 😄
Azt tanácsolom, hogy próbálj ne a többi kocsira figyelni csak saját magadra. Ők látják hogy tanuló vagy, intézkednek ha valami lesz és az oktatód is. Te csak arra figyelj hogy te hogyan vezetsz, az ne érdekeljen, ha türelmetlen valaki mögötted. Előzzön ki! :D
Nekem képzeld azt mondta az oktató, a gyér forgalmú falvak helyettesítik a rutin és tanpályákat! (Megállunk,lassítunk,visszaváltunk) Hát nem tudom..mikor mögöttem 2 3 4 autó vár én meg szerencsétlenkedek a körforgalomba bemenet..feltekeredek a közepére és majdnem lefulladok. Nem hiszem hogy jó ötlet és kimeríti a tanpálya fontosságát.
Nem verseny. Akkor kéne forgalomba menned amikor már biztosabb vagy egy kicsit. Engem is hamar bevitt a forgalomba, de nem voltam rá készen. Tökre szar húzásnak tartom, hogy már nincsenek teszt pályák.
Az oktató szerint már forgalomba kellene menni lassan. Városközpontba meg egyebek. Eddig kissebb falvakba. És egy kicsit forgalmasabb faluba voltunk.
Nagyooon az elején vagy, még fel ne add!🥰 6 óra az semmi.
Nekem is döcögősen ment az elején, sokszor vissza is estem ugyanazokba a hibákba. Számomra az autó kezelése és a figyelem fenntartása volt nehéz aztán mégis levizsgáztam.
Majd belejössz, mint kiskutya az ugatäsba...
Hasznäld a tükröket, abban meg a jövöt is lehet lätni...
Nem értettem a hozzászólás mondanivalóját! Ennyi az egéez
Bocsánat, kár volt megszólalnom...
sok sikert.
Ezt nem igazán értem. Mit kellene megúsznom? Nekem esetleg önvezető önjáró autó lesz vagy mi? Nekem is kell kuplung...gáz...fék...sebességváltást összehangolni. Nyilván... Muszáj hogy legyen! Kell a jogsi! És hidd el küzdök én mint koca a jégen.
Magyarországon manapság is négymillió embernek van jogsia, nem úszod meg, hogy neked is legyen...küzdj.
Sziasztok. Nemrég kezdtem a vezetés órákat 6óra volt eddig. De elég döcögősen megy egy két dolog. Van valakinek tapasztalata...mikor kezs az ember belerázódni meg nem görcsölni? Nekem a legnagyobb mumus a körforgalom meg a rendes kanyarodás. Állandóan vagy átcsúszok a bal oldalra vagy hamar kezdek kanyarodni. A jobb oldalt érzem rosszabbul (mert ugye túloldal). Ha van aki most vezet és az elején jár. Esetleg a vége felé..várom a tapasztalatokat.. :)
További ajánlott fórumok: