Internetkapcsolat kimaradással kapcsolatos problémámban hozzáértő tudna segíteni? (tudásbázis)
A szolgáltatóra gondolj
Próbaképpen töltsd le a NetWorks progit, ez a dott esetben tudja naplózni a forgalmat, sebességet, dátumhoz köti stb.
Aztán a naplóval lehet verni a szolgálatót :)
Természetesen ezt router nélkül érdemes alkalmazni, mert majd ráfogják hogy az rossz
Nálam a mobiltelefon szakitotta meg véletlenszerüen a kapcsolatot
Semmit nem használt a szolgáltató macerálása
A pc-ben naplóztam kézzel az időpontokat
Új telefont vettem, azzal is az volt
Aztán kijöttek egy laptoppal és felfedezték hogy a közeli átjátszóban valami alkatrész meghibásodott
Kaptam egy 10ezer ft-os feltöltést tőlük fájdalomdíjul
lehet baj a kábel minőségével, ha nem megfelelően árnyékolt, régi a kábel, szakadozhat a net
lehet, hogy a modemmel van a baj
sőt, lehet, hogy mindkettő egyszerre
Nekünk egyébként T-comun van, UPC kábelen.
AMikor egyszer gond volt, a két szolgáltató mutogatott egymásra, mert egyik se törte magát, senkit nem érdekelt, hány éve vagyunk előfizetők (tizensok), stb.
A T-com közölte, ellát a routerig, szóval náluk nincs gond. A UPC közölte, ők csak a vonalat adják, az rendben van.
Routert is cseréltünk, aztán valamelyik szolgáltató a sokadik bejelentés után (folyamatosan hivogattam mindkettőt) tényleg cisnált valamit, és azóta működik...:)
Pár hete jelentkezik a probléma, el-el megy a net, egyszerűen kifejezve. De az utóbbi időben hosszú időre. Két napja több mint 1, ma pl. kb. 2 és fél órára. Aztán egyszercsak visszajön, és ki tudja, napokig nincs gond.
Internetszolgáltatónk Btel, telefonvonal a Tcom-tól van. Túl vagyok már többszöri hibabejelentésen, ami sokszor többedszerre jön össze, mert pár perc után megszakad a vonal. De csak ha a Btel-lel beszélek. Problémát a Tcom-nál is vizsgálták, tehát lényeg a lényeg, egyik szolgáltató sem talált náluk jelentkező gondot.
Routert használunk, megosztjuk a netet. Van egy számítógép, sokszor +3 laptop, ezidáig minden ment simán, nem mondom, hogy nem volt kisebb szakadozás, de ilyen nem. Sok éve ez a szolgáltatónk (azóta nem tudom, hanyadik neve van), ilyen gond nem fordult elő.
Természetesen volt áramtalanítás, minden vezeték ki- bedugás, router kiiktatás. Szóval nem vagyok szakember, de ennyit még én is meg tudtam csinálni. Szóval, szerintem a router jól működik, mivel mással tudok gond nélkül telefonálni, akkor a telefonvonal is. Kész, tanácstalan vagyok. Szeretnék minden lehetőséget megvizsgálni, mert ha ők küldenek szerelőt, és az én készülékeimben van a gond, akkor az kb. 15 ezer Ft. Elég kimerítő, bár gondolom nem teljesen.
Ha valaki tud még valami ötletet adni, megköszönném. De azért nagyon műszaki részletekbe ne merüljünk.
Esetleg számít-e a router típusa, a net sebesség, stb.
További ajánlott fórumok:
- Milyen tapasztalatok vannak a Clostilbegyt nevű tablettával kapcsolatban?
- Kérdések és válaszok a 90 napossal kapcsolatban
- Rontáslevétellel kapcsolatban keresek hozzáértő embereket. Tudtok benne segíteni?
- Mit tegyek, ha az internetkapcsolat állandóan megszakad?
- Egyéni vállalkozás beindításával kapcsolatban keresek hozzáértő beszélgetőpartnert.
- Rokkantnyugdíjjal kapcsolatos kérdésekben van valaki hozzáértő?