Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Fórum - Elkezdtem az új életem.

Kategória: Összes fórumtéma » Diéta & fitness » Egyéb diétás témák


A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Amennyiben még nem regisztráltál nálunk, itt megteheted, ha pedig már van azonosítód, lépj be itt!


2848. Guruljka2017-08-17 12:56
Lehet, hogy az a mozgás, amelyet a korodhoz képet megfelelőnek tartasz, nem elég.

Nekem tényleg antilustamin kellene, lányok! :D
Tudom, hogy jóval többet kellene mozognom, és képes is vagyok rá, csak hajlamos vagyok "elfelejteni".
(válasz szüzann 2847. hozzászólására)

2847. szüzann2017-08-17 12:07
Én is vettem L-karnitint, és szedtem becsülettel. Most abbahagytam, mert semmit nem vettem észere a jótékony hatásából. Meg ugye sprotoló sem vagyok. Most abbahagytam a drcheng teámat is, a három komponensből állót. Fájt tőle a hasam. Reggel megittam, és délben elkezdett szoritani, fájni a hasam, és ez eltartott estig. Az utolsó két-három napon még mást is okozott, ami pánikot keltett bennem. A mályvát még megtartom, mert elég lassu az emésztésem. Talán ettől stagnálok, de mivel tudnám még gyorsitani? Mozgok is a koromhoz képest, leeszem a testtömeg indexemet stb. Szerintem már nem tartalékolok a kevés evéssel. És mégis áll hónapok óta.
(válasz gribedli*** 2842. hozzászólására)


2846. gribedli***2017-08-17 08:46
Igen, elhiszem, hogy sok helyen hallottad, olvastad. De inkább a nagyon intenzíven, hosszú ideig sportolóknak lehet rá szükségük, hogy külön is bevigyék, sőt, akkor sem mindig, mert az összes fehérjeporban is található. Túl van misztifikálva. Én is nagyon szelektív vagyok, hogy milyen kiegészítőt szedjek, ne szedjek, tulajdonképpen van, aminek van értelme (pl a BCAA) de nem elengedhetetlenek. Inkább a kaja összeállítását tartom fontosabbnak. Persze, gyümölcsnapon mindig szedek bcaa-t, de ismétlem, nem hal bele senki, ha nem teszi. Nagyon elment minden abba az irányba, hogy átlagemberek, átlag mozgás mellett olyan cuccokat szednek, amelyek profi sportolóknak való dolgok, akik órákat edzenek, versenyeznek, és megnövekedett szükségletük van, és ott jogos i, de nap fél óra-1 óra mozgásnál erre még nincs szükség.

Ügyes vagy,hogy újra elérted a formád!:)
(válasz antica 2845. hozzászólására)

2845. antica2017-08-16 23:52
Köszi a választ! Megértettem, csak több helyen olvastam róla, gondoltam kipróbálom. Nem nagyon vagyok híve a hasonló termékek és bármiféle " bogyó "fogyasztásának, de ez az utolsó pár kg nagyon nehezen akar lemenni. Azért nem vagyok nagyon elkeseredve mert a szülés előtti súlyomat már elértem.
(válasz gribedli*** 2842. hozzászólására)

2844. gribedli***2017-08-16 21:32
Bocs, javítok, nem az Atp szabadítja fel az energiát, hanem belőle szabadul fel energia:)
(válasz gribedli*** 2842. hozzászólására)

2843. gribedli***2017-08-16 21:31
Gratula:)))
(válasz Csigavére 2838. hozzászólására)

2842. gribedli***2017-08-16 21:30
Antica, a karnitinből általában a mindenevőknél nincs hiány, és nem bizonyìtott az sem, hogy jobban égetnéd a zsírt. Persze, a karnitin feladata az, hogy a triglicerideket a mitokondrinokhoz juttassa (bocs, nem tudom egyszerűbb szavakkal leírni) és ott ATP lesz belőle (nem a karnitinből).

Az ATP egy molekula, ami az energiát szabadítja fel, minden életfunkcióhoz. Szénhidrátból, zsírból, de még edzés közben képződött tejsavból is csinálunk ATP-t.

Természetesen az edzés intenzitásától függ, hogy mit fog használni a sejt energiaforráskémt vagyis miből csinál ATP-t (adenozin trifoszfát a böcsületes neve:D)

Namost, az általad áhított szitu, hogy karnitinnel több zsírt égetsz, vagy jobban égeted, ilyen nincs, mert az edzés intenzitásától függ, hogy mit égetsz és mennyit, tehát akár az is előfordulhat, hogy teljesen potyára iszod a karnitint, hiszen anélkül is zsírt égettél volna, ha olyan az edzés, vagy anélkül is ch-t, ha olyan.

Abban az esetben van valakinek karnitin hiánya (vagyis nincs hiánya, hanem fokozott bevitelre szükség, de NEM éget jobban zsírt), ha valaki nagyon intenzíven edz és egy huzamos ideig és hamar elhasználta a sajátját.

Ha te 40 percet bicózol, az 40 perc bicózás és az számít igazán, hogy milyen intenzitással csináltad, üres gyomorral csinâltad-e, ha nem üres gyomorra vagy, akkor mit ettél előtte. Ezek számítanak.

Hogy aztán akarsz-e mellette karnitint inni, igyad, de a teljesítményt és a zsírégetést nem befolyásolja. Mert màr amúgy is van nekünk saját karnitinünk is.
(válasz antica 2835. hozzászólására)

2841. antica2017-08-16 19:31
Ügyes vagy, gratulálok. Én már pár hónapja stagnálok, most próbálok valamit kiokoskodni.Eddig - 12 kg-nál tartok, még vagy 5 kg.kellene lemenjen.😕
(válasz Csigavére 2838. hozzászólására)

2840. szüzann2017-08-16 16:38
Gratuálok. Nekem még van egy hónapom az egy évig. Én sem adom fel, és nagyon hálás vagyok Neked, hogy elinditottad ezt a fórumot, és én rátalálhattam. Én is kb. 20 kg-nál vagyok, igaz hónapok óta nem mozdul. De nem hagyom abba én sem, tartsuk továbbra is a kapcsolatot itt ! Én Kalóriabázisos vagyok. Továbbra is mosolyognak a csikjaim, nem csalok, nem bünözök. És mégis, mintha ugy döntött volna a testem, hogy ez elég volt neki. Ha száz kilóig sikerülne lemenni, akkor nagyon örülnék, de igy is sikernek élem meg az egész diétát. Nagyon örülök Neked, ölellek !
(válasz Csigavére 2838. hozzászólására)

2839. Zsókica212017-08-16 16:10
Ez igen!Dicséretes!Gratulálok az elszántságodhoz és főleg a kitartásodhoz!További sikereket kívánok az élet minden területén!
(válasz Csigavére 2838. hozzászólására)

2838. Csigavére2017-08-16 15:43
Pontosan ma 1 éve, hogy elkezdtem az új életem :)
Volt minden, öröm , bánat, stagnálás, fogyás, hízás, de egyetlen egyszer sem kételkedtem magamban, meg is van az eredménye, bár egy ideje nem fogytam, de nem is híztam, így -20kilóval vagyok kevesebb , ami csodálatos.
Most már nem lépek vissza az biztos, teljes gőzzel figyelek magamra, az étkezéseimre, mindenre!
Jó, hogy itt vagytok, és örülök, hogy elindítottam a fórumot, sok sok jót kaptam és erőt, köszönöm nektek!

2837. gribedli***2017-08-16 10:11
Szerintem sosincs késő;)))
(válasz Guruljka 2831. hozzászólására)

2836. gribedli***2017-08-16 10:10
Mint írtam, a tanárom nemcsak odaadott nekik egy sémát, hogy na, tessék így enni oszt jóvan,hanem olyan vérvételt is csináltatott velük, ami sok mindenre fényt derít, szóval nemcsak az alap dolgokat nézette meg, hanem részletesebben,hogy megértse az anyagcseréjüket is (20 évig sürgősségen dolgozott dokiként, utána közelített a táplálkozáshoz, hogy erre specializálódjon). Tehát tényleg mindenki egyéni, az is köztük marad, hogy nekik pontosan mi volt a bajuk, csak általánosságban ő megpróbálta átadni az irányelveket, ami nem divatdiétákkal kapcsolatos, hanem ő ezt tapasztalta a pályáján, hogy ez és ez működik,függetlenül attól, hogy mi a divat.

Lehet, hogy nem voltál elég kitartó vagy nem voltak jól belőve a makróid, nem mozogtál eleget vagy nem azt mozogtad, ami a te alkatodnak kell, számos dologban hibázhatunk. Nekem azért bizonyíték a csoporttársaim eredménye, mert ezeket kizárhatjuk, senki sem túlsúlyos, mindenki teljeskörűen edz (nemcsak fut, vagy csak egy mozgásfajta, hanem sokfélét), szóval nem az a kategória, hogy hmmm, na, kipróbálom ezt és ezt a diétát, hátha, de közben meg itt is melléeszek meg ott is melléeszek. Aki ezt a foglalkozást választja, az nemcsak hobbi szinten figyel oda, mert ezzel keresi a pénzt, jóval nagyobb a tét mint amikor te belevágsz egy diétába de amùgy vannak napok, hogy leszarod, hogy ma bele fogsz férni a nadrágodba vagy nem. Nem mintha az a szemlélet ne lenne normális, úgy értem, teljesen oké, hogy nem kell mindennap toppon lenni.

De aki foglalkozásként választja, az mind bolond, magamra is értem, így nekem nem fér bele, hogy így gondolkodjak. Nem az esztétika miatt, hanem hogy veszélyeztessem az egészségemet. Az esztétika az csak egy mellékhatása. Ez a különbség, hogy aki edzőhöz jár,az esztétikai okokból IS jár, vagy csak azért jár. De aki edző, azt meg mindennek a mozgatórugója érdekli és az esztétika ennek csak egy megnyilvánulása, nem a végcél. Mert sok dologtól szebb lehetsz, de nem biztos, hogy azt egészségesen éred el,akkor meg minek?

Az öregedést sem arra értettem, hogy kinek ráncos az arca, kinek nem, hanem a sejtek öregedéséről van szó. Ha valaki rossz életmódot folytat, több szabadgyök képződik mint normális esetben, és ettől a sejtjei hamarabb öregszenek. Ez pedig kihat a külsejére is persze, de főképp az egészségre.
(válasz kokuszoscsoki 2830. hozzászólására)

2835. antica2017-08-16 08:25
Sziasztok!L-karnitint érdemes szedni mondjuk akkor is ha kb.40 percet szobabiciklozek? Vagy csak súlyzós edzésnél van értelme? Előre is köszönöm a választ!


2834. Guruljka2017-08-14 12:04
Zsókica, kísérletezz. Én olyan kis habkönnyű dolgot nem próbáltam még a zabpehelylisztből készíteni. Tényleg jobban megszívja magát, mint azonos súlyú búzaliszt, úgy tűnik.

Én is sikeres és kellemes hetet kívánok mindenkinek!
(válasz Zsókica21 2833. hozzászólására)

2833. Zsókica212017-08-14 10:15
A zablepénykét értettem!Bocs nem helyesen fogalmaztam!Omlettet is lehet belőle készíteni!Én azt szoktam amikor hazajön a 3 gyerekem!Ők azt szeretik!Ezt értettem az omlett ötleten!Szép sikeres hetet!
(válasz Guruljka 2817. hozzászólására)

2832. Guruljka2017-08-13 11:31
Akarom ezzel mondani, hogy pl. a gyerekeim megszületésével már nem volt lehetőségem sportolni, sőt pont amikor leginkább kellett volna, a 30-as éveim vége felé, kifejezetten mozgásszegényen alakult az életem. Innen szép visszajönni, de nem annyira egyértelműek már a dolgok.
Nem is vagyok képes olyan intenzitással edzeni persze.

2831. Guruljka2017-08-13 11:28
Gribedli, hány éves korosztályra vonatkozik, amit mondtál?

Mert az is egy tényező, hogy mire összecsipegetjük az infókat meg a tapasztalatokat, khm... kijutunk a tini korból.
(válasz gribedli*** 2829. hozzászólására)

2830. kokuszoscsoki2017-08-13 10:30
Öregedés alatt nem tudom mire gondolsz, mert ha pl. a bőrre, akkor ez a bőrtípustól is nagyban függ. Pl. anyumnak zsíros a bőre, el is van hízva, egész életében magas GI-s kaján élt, és mégsem ráncos, pedig 50 fölött van. De nem néz ki annyinak.
Ellenben akinek száraz a bőre, az ennyi idősen már jó eséllyel tiszta ráncos (párom anyját amikor megláttam, megjegyeztem , milyen későn szült, aztán kiderült, hogy 50 éves ő is, én azt hittem 70). A száraz bőr hátulütője.
A GI az csak egy kis porszem a nagy viharban. Lehet igazad van, de én az utolsó 5 kilómat nem tudtam anno leadni hiába ettem csak alacsony GI-s cuccokat (mert nekem is volt ilyen korszakom), rendszeres edzés mellett, kalóriaszámolással. Ezért a GI-t én most hagyom, mert ugyanúgy fogyok, mint amikor figyeltem rá, meg most is, amikor nem figyelek.
(válasz gribedli*** 2829. hozzászólására)

2829. gribedli***2017-08-13 09:25
Ja, még hozzáteszem a kisregényhez, hogy az is nagyon fontos, hogy túlnyomórészt növényekből jöjjön mert ugye az állati termékek is alacsony GI-sek, de azokból meg hiányzik a rost, szóval ez ennél kicsit összetettebb, sok olyan növény van, ami amellett hogy alacsony GI-s, még más élelmiszerek vèrcukorra való hatását is befolyásolja.

2828. gribedli***2017-08-13 09:21
A suliban az egyik tanárom, amikor épp nem tanít, biológus és dietetikus is. Ő is nagyon tolta ezt a glikémiás indexes dolgot. Mondjuk nem azt, hogy mikor fogsz megéhezni újra, mert ugye tudjuk, hogy eltérő táplálékok eltérő ideig maradnak a gyomorban, teszem azt,a gyümölcsök csak fél órát töltenek ott,így érthető, hogy azután akkor is üresnek fogod érezni a gyomrodat, ha egy alacsony GI-s gyümölcs volt (mert vannak), de lényeg, hogy nem emeli meg ugrásszerűen a vércukorgörbét.

Mivel a suliban mind odafigyelünk a kajára és azért mindenkinek volt valamennyi alapismerete különböző diétákról, fitness étredekről, azért meglepő volt, hogy egy-két ember, akik elmentek hozzá vizitre (vérvétellel egybekötött,személyreszóló étrend), hiába előtte is elég jó étrenden voltak, de bevezetve bizonyos dolgokat pluszban, mint a Gi-index figyelése és hasonlók (az étkezésen belül az ételek sorrendje is, stb) mennyiségbeli korlâtozás nélkül is régóta harcolt 5 kilókat leadtak. Mennyiséget úgy értem, hogy nem ettek kevesebbet mint amennyire szükségük volt, a kalóriákat, makrókat előtte is figyelték, szóval nem ettek sem kevesebbet, sem többet, mint amit kellett nekik, csak a tanárom vizitje után figyelték a GI-t is és hogy mit mielőtt egyenek. És fogytak, illetve izmosodtak is, itt gyúró/edző/sportos emberkékről beszélek, mert mind edzünk, szóval ennyit számít ez az apróság.

Meg nem mindenkinek volt fogynivalója a csoportból, sportos emberek lévén, nagyjából mindenki rendben volt, csak ez az egy-két ember egy kicsit javítani akart azon, amit már elért. Átlagember az ő alakukkal is meg lett volna elégedve.

Ha nem mentek volna el hozzá, végülis az alapján, amit tanultunk, akkor is helyén valónak tartom az érvelést a glikémiás indexről, nemcsak a hízás de az öregedés szempontjából.

Ez nem jelenti azt, hogy mindenki hízni fog, ha nem figyeli. Én amúgy is jól hasznosítom a szénhidrátokat, nem is vagyok hízós, de gondolom, ez a korral változik majd. Ettől függetlenül az öregedés lassításában is fontos szerepe van, szóval más is motivál, hogy betartsam, fiatalos anyuka vagyok és z is szeretnék maradni.

De vannak pillanatok, pl közvetlenül edzés után is, amikor magasabb GI-s, dextróztartalmú gyümölcsök közül is válogatok mert akkor meg (nekem, az én céljaimhoz) pont az kell, nem lehet ráhúzni senkinek az étrendjét valaki másra, mert nem egyforma az életvitelünk, edzésünk, csak mondom, nem hülyeség a GI.

Max, akik neked érveltek erről, lehet, hogy nem tudták elég meggyőzően csomagolni az érveiket.
(válasz kokuszoscsoki 2825. hozzászólására)

2827. szüzann2017-08-12 17:24
Itt vagyok ! Csak sikerült megszabadulnom a fiu nevemtől :) Örülök, hogy hiányoztam. Stagnálok továbbra is. kb egy hónapja emeltem a kalóriát, mert arra gondoltak a Lányok, hogy keveset eszem. De nem mozdul. Szerencsére felfelé sem. 320 napos vagyok. Nem tágitok ! Valaminek lennie kell. Már csak 5-10 kg. kelllene, és kész. /magamhoz képest/. Remélem Te is jól vagy. Ölellek.
(válasz Channa* 2822. hozzászólására)

2826. Guruljka2017-08-12 13:49
Én úgy érzem, ezt már sok lenne követni.

No meg, ha eszem olyasmit, ami után a GI-index szerint hamar megéhezem, nem tudnám, mennyi ebből a bebeszélés. Mert az nekem remekül megy...:D

2825. kokuszoscsoki2017-08-12 12:09
Tudom, hogy a vércukor szint emelkedést mutatja. Múltkor írta valaki, hogy azt mutatja meg, milyen gyorsan éhezünk meg.... :-) Lehet nem itt volt.

De nem hiszek abban, hogy gátolná a fogyást, fél év alatt nem tűnt fel. Lehet gyorsabban haladnék, de nem sietek sehova.
(válasz gribedli*** 2823. hozzászólására)

2824. Guruljka2017-08-12 11:09
Már készen vettük, és véletlenül.
A zablepénynél hagyon, hogy megszívja magát, de elvileg megszívja magát akkor is, ha pl. főzeléket sűrítek vele (habarásként használva), már csak azért is, mert nem esszük azon forrón, ahogy sűrítettük.
(válasz gribedli*** 2819. hozzászólására)

2823. gribedli***2017-08-12 08:37
Ezt már írtam a naplódhoz is, hogy a GI-nek nem ahhoz van köze, hogy jóllaksz-e vagy hogy mennyi időt tölt egy adott kaja a gyomrodbab, a GI, glikémiás index azt hivatott jelezni, hogy mennyire emeli meg a vércukrot és milyen gyorsan.

Alacsony GI-s ételeket nem azért kell enni, hogy jóllakj tovább vagy mittudomén, hanem mert kisebb vércukorgörbét eredményez, ami egy betegnél életmentő vagy legalábbis a kezelés fontos része, egészségesnél meg azért, hogy a kisebb vércukorgörbének köszönhetően kevesebbet hízzon, illetve könnyebben fogyjon. Mondjuk nem egy hèt, egy hónap alatt mutatkozik ez, hanem tartósan odafigyelve.
(válasz kokuszoscsoki 2821. hozzászólására)


2822. Channa*2017-08-12 07:28
Miért nem vagy itt?
Remélem minden rendben van!
(válasz somogyi márton 829. hozzászólására)

2821. kokuszoscsoki2017-08-11 23:37
Azt nem tudom, hogy leszitálják-e, de ha az ember otthon magának csinálja, akkor csak nem, és olcsóbb is :D

A GI magasabb ja. Mint mindennek, ami őrölve-darálva-összetörve van. Bár én egészséges emberként sosem vettem észre a különbséget pl. főtt krumpli és krumplipüré között (akár megéhezés, akár jóllakottság szempontjából).
(válasz gribedli*** 2820. hozzászólására)

2820. gribedli***2017-08-11 22:38
Ja, kivéve, ha leszitálják a korpát, ebben az esetben a liszt rosszabb mint maga a pehely
(válasz kokuszoscsoki 2818. hozzászólására)

2819. gribedli***2017-08-11 22:37
A lisztnek magasabb a GI-je, úgyhogy ha nem muszáj, nem darálnám hanem pehely vagy korpa formájában használnám. Ha úgy hagyod 5-10 percig, az is megszívja magát
(válasz Guruljka 2815. hozzászólására)